فضل الله نژاد:رقابت با سایر رسانه ها، ویژگی اثرگذار وبلاگ است
رسانه وبلاگ- معاون دفتر توسعه وبلاگهای دينی از نشناختن شرايط و فضای تبليغ به عنوان آفت اصلی تبليغ دين در اينترنت ياد كرد و شناخت فضاهای تبليغی كه فضای مجازی نيز يكی از آنهاست را برای رسيدن به نتيجه مطلوب ضروری دانست.
به گزارش «وبلاگ نیوز»، حجتالاسلام «محمدهادی فضلاللهنژاد»، معاون دفتر توسعه وبلاگهای دينی در گفتوگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) درباره تبليغ دين در فضای مجازی با اشاره به اينكه رسالت تبليغ دين در فضای مجازی بر عهده نهاد يا سازمان خاصی نيست، هر فرد را كه توانايی در اين زمينه دارد، موظف به تبليغ دين در اين فضا دانست و اين رسالت را واجب كفايی عنوان كرد.
وی در ادامه اين گفتوگو نقش رسانههايی چون وبلاگ و پادكست را در تبليغ دين در فضای مجازی خوب ارزيابی كرد و افزود:«وبلاگ توانايیهای زيادی دارد و همين توانايیها باعث شده كه از اهميت بالايی در فضای مجازی برخوردار باشد.»
وی گفت:«اين توانايی را میتوان اينگونه تعريف كرد كه يك وبلاگ میتواند با رسانههايی چون روزنامه و مجله برابری كند و همچون رسانههای ديگر به جذب مخاطب و گستره اثرگذاری و حجم توليدات بالا بپردازد و اين ويژگی اثرگذار وبلاگ است كه آن را به اين درجه از اهميت رسانده است.»
فضلاللهنژاد از نشناختن شرايط و فضای تبليغ به عنوان آفت اصلی تبليغ دين در فضای مجازی ياد و بيان كرد: «افراد حقيقی و حقوقی زيادی وجود دارند كه انرژی و امكانات زيادی صرف میكنند ولی تلاش و فعاليتشان اثربخش نمیشود و انرژی، وقت و امكانات را هدر میدهند و به نتيجه مطلوب هم نمیرسند.»
معاون دفتر توسعه وبلاگهای دينی بيان كرد:«اين عدم اثربخشی و نرسيدن به نتيجه مطلوب به اين دليل است كه آنان فضايی كه در آن فعاليت میكنند را نمیشناسند و در نتيجه شرايط لازم را در كار خودشان فراهم نمیكنند و به تناسب آن روشهای درست را لحاظ نمیكنند.»
وی بيان كرد:«اينترنت شرايط خاص خودش را دارد كه با كتاب، روزنامه، مجله، منبر و ساير رسانهها تفاوت دارد؛ بنابراين هر فردی كه میخواهد كار تبليغ دين را در اين فضا انجام دهد بايد آن را خوب بشناسد.»
وی در پايان اظهار كرد:«اين شناخت باعث میشود فرد اولا توانايی خود را ارزيابی كند و وارد فضايی كه با توانايی و سلايقش تطبيق دارد بشود و دوما وقتی فضا را شناخت روشهای متناسب را به كار بگيرد تا بتواند بهترين نتيجه را به دست بياورد. بنابراين هم از جانب خودش و هم از جانب مخاطب روشها و شرايط درست را انتخاب میكند و به نتيجه مطلوب میرسد.»
انتهای پیام/.