بوترابی: جامعه مجازی روند اصلاح طلبانه دارد

مهدی بوترابی/عکس از مجله تخصصی شماهاسرویس دهنده ها- مهدی بوترابی گفت: انتقاد رسانه های اصولگرا به جامعه مجازی و وبلاگستان ناشی از نگرانی های آنان از رویکرد صریح فعالین وبلاگستان و شبکه های اجتماعی به سود مشارکت در انتخابات و تلاش برای تغییر است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» مهدی بوترابی، مدیر گروه سایت های پرشین بلاگ در گفت و گو با خبرنگار فاوا نیوز گفت: جامعه مجازی آشکارا روند مشارکت اصلاح طلبانه برای تغییر از وضع موجود به مطلوب را برگزیده است و با صدها هزار فعال و میلیونها مخاطب و میلیاردها تراکنش در بهترین شرایط تاثیرگذاری در انتخابات 22 خرداد 88 قرار دارد.

بوترابی در ادامه گفت: جریان تحریم نیز به مدد تلاش هوشمندانه فرهیختگان وبلاگستان به صورت بی سابقه ای در ضعیف ترین شرایط قرار دارد.

وی با تاکید بر امید شهروندان مجازی به اصلاح امور کشور، به تلاش جریانات افراطی برای تخریب کاندیداها اشاره کرد و خواستار هوشیاری فعالین وبلاگستان و شبکه های مجازی اجتماعی در حفظ سلامت افکار عمومی وب فارسی و پرهیز از جدل های بی حاصل شد.

او در خصوص اعتراض تعدادی از وبلاگنویسان به تبلیغات کاندیداهای اصولگرا در گروه سایتهای پرشین بلاگ، این سیاست را بخشی از رفتار تجاری و متعارف و همیشگی گروه سایتها دانست و گفت: گروه سایت های پرشین بلاگ به درخواست های تجاری همکاری فارغ از ملاحظات سیاسی توجه میکند و به طور مثال در انتخابات 1384 بخش عظیمی از ظرفیت تبلیغاتی گروه از چند ماه پیش از انتخابات در اختیار رسانه های اصولگرا قرار گرفته بود و این علیرغم آن است که فضای سیاسی جامعه مجازی همیشه در تقابل با رویکرد اصولگرایان قرار داشته و دارد و تبلیغات انتخاباتی آنان نقش ویژه ای در تغییر رویکرد سیاسی جامعه مجازی نداشته است.

مدیر سایت های پرشین بلاگ نقش تبلیغات در جامعه مجازی را مرتبط با رویکرد فکری و عاطفی مخاطبین آن دانست و گفت: اینگونه نیست که حجم وسیع تبلیغات یک جناح سیاسی در اینترنت برای آنان برتری انتخاباتی به وجود آورد، بلکه این رفتار و تصمیمات آن جریان در زمینه فیلترینگ و رعایت حریم خصوصی و توسعه خدمات اینترنت است که موجب شکل گیری افکار عمومی جامعه مجازی میشود.

وی مبنای جهت گیری جامعه مجازی را آزادی خواهی و عدالتجویی و خردگرایی دانست و تاکید کرد: در انتخابات 22 خرداد 88 فرصت خوبی به وجود آمده تا به مهمترین مسائل کشور که مسائل جامعه مجازی نیز محسوب میشوند، پرداخته شود.

مدیر گروه سایت های پرشین بلاگ فضای انتخاباتی را کاملا متفاوت با شرایط سال 1384 ارزیابی و پیش بینی کرد جامعه مجازی بالاترین سطح مشارکت در انتخابات را به نمایش خواهد گذارد.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول