سومین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال:8 تا 18 مهر

نمایشگاه رسانه های دیجیتالجشنواره ها و مسابقات- سومين جشنواره و نمایشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال 8 تا 18 مهر برگزار مي شود.

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» و به نقل از روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سومين جشنواره و نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال به همت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از 8 تا 18 مهرماه امسال در محل مصلي بزرگ امام خميني (ره) برگزار مي شود.

دبير سومين جشنواره و نمايشگاه بين المللي رسانه هاي ديجيتال، روز دوشنبه در نشست مطبوعاتي در تشريح جزييات برگزاري اين جشنواره اظهار داشت: جشنواره امسال براي اولين بار به صورت بين المللي برگزار مي شود و با رايزني هاي انجام گرفته، حضور حداقل 20 کشور خارجي در آن قطعي شده است.

“عيسي زارع پور” افزود: کشورهاي عضو اکو به دليل قرابت هاي فرهنگي در اولويت بخش بين الملل جشنواره هستند و کشورهاي جهان اسلام و کشورهاي صاحب تکنولوژي هاي نوين عرصه فناوري اطلاعات در اولويت هاي بعدي حضور در جشنواره قرار دارند.

وي توضيح داد: برخي کشورها در جشنواره امسال به ارائه و عرضه آثار و محصولات رسانه اي ديجيتال خود مي پردازند و از حضور صاحبنظران کشورهاي پيشرفته در برپايي کارگاه هاي آموزشي استفاده خواهيم کرد.

رييس مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال در معرفي بخش هاي اصلي و جنبي جشنواره گفت: جشنواره امسال در 6 بخش اصلي و 8 بخش جانبي برگزار مي شود که بخش هاي اصلي شامل نرم افزارهاي رسانه اي، نرم افزارهاي تلفن همراه، بازي ها و سرگرمي هاي ديجيتال، پايگاه هاي اينترنتي و وبلاگ ها، هنرهاي ديجيتال و فناوري و نوآوري در رسانه هاي ديجيتال هستند.

به گفته وي، مباحث خانواده و رسانه هاي ديجيتال، نشست ها و کارگاه هاي آموزشي، مسابقات، رسانه ديجيتال در آيينه هنر که دربرگيرنده دومين مسابقه بين المللي کاريکاتور رسانه هاي ديجيتال است، موسسات ارائه دهنده خدمات رسانه هاي ديجيتال، استانها، شهر ديجيتال، حرکت به سوي اصلاح الگوي مصرف و بين الملل، 8 بخش جانبي جشنواره را تشکيل مي دهند.

بخش هاي اصلي جشنواره علاوه بر حضور در بخش نمايشگاهي در بخش مسابقه نيز حضور خواهند داشت و بخش هاي جانبي تنها در نمايشگاه شرکت خواهند کرد.

عيسي پور با بيان اينکه زمان ارسال آثار به سومين جشنواره بين المللي رسانه هاي ديجيتال از امروز 8 تيرماه آغاز شده است آخرين مهلت ارسال اثر به اين جشنواره را تا روز شنبه 10 مردادماه امسال اعلام کرد.

وي تصريح کرد: علاقه مندان مي توانند از طريق مراجعه به پايگاه اينترنتي جشنواره و نمايشگاه به نشاني www.DMF.IR نسبت به ارسال اثر و در خواست گرفتن غرفه اقدام کنند.

عيسي پور يادآور شد: در بخش پايگاه هاي اينترنتي وبلاگ ها تنها پايگاه ها و وبلاگ هايي مي توانند در نمايشگاه و جشنواره حضور پيدا کنند که قبلا در ستاد ساماندهي پايگاه هاي اينترنتي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلاميwww.samandehi.ir به ثبت رسيده باشند.

وي، قرار گرفتن در سبد حمايتي توسط مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال، درج نام در کتاب برگزيدگان، کمک به معرفي اثر در رسانه هاي جمعي و معرفي اثر به سازمان ها و نهادهاي دولتي و غيردولتي و مراکز مرتبط با در داخل و خارج کشور را به عنوان برخي حمايت هاي پيش بيني شده براي برگزيدگان بخش هاي مختلف جشنواره معرفي کرد.

عيسي پور گسترش کمي و کيفي جشنواره سوم را نسبت به دوره هاي قبل برگزاري آن، چشمگير توصيف کرد و گفت: جشنواره هاي اول و دوم به ترتيب در 20 هزار مترمربع و 50 هزار مترمربع برپاشد که امسال 70 هزار مترمربع براي استقرار غرفه ها و انجام فعاليت هاي مربوطه درنظر گرفته شده است.

وي يادآورشد: جشنواره هاي اول و دوم به ترتيب داراي چهار بخش اصلي و دو بخش جانبي و شش بخش اصلي و شش بخش جانبي بودند که در جشنواره سوم به شش بخش اصلي و هشت بخش جنبي گسترش يافته است.

عيسي پور در تشريح مهم ترين اهداف برگزاري رسانه هاي ديجيتال به صورت بين المللي اظهار داشت:ايجاد بستر رقابت ميان توليد کنندگان آثار و محصولات ديجيتالي فرهنگي هنري در جهت رشد و شکوفايي و رونق بخشي به بازار داخلي و صادرات در اين صنعت، مرتفع کردن خلا تکنولوژيک کشور در عرصه رسانه هاي ديجيتال و فراهم کردن بستر لازم براي توسعه صادرات نرم افزارهاي رايانه اي از جمله اهداف برگزاري اين جشنواره در ابعاد بين المللي است.

دبيرخانه دائمي جشنواره و نمايشگاه رسانه هاي ديجيتال در ساختمان شماره دو مرکز توسعه فناوري اطلاعات و رسانه هاي ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به نشاني تهران، خيابان سميه، نرسيده به مفتح، روبروي برج سپهر، پلاک 76 واقع شده است.
انتهای خبر/.

خبرنگار: سیدجعفر فاطمی نوش آبادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول