در آستانه انتخابات مجلس آلمان:آلمانی ها از فعال شدن توییتر نگران اند

توییترمجامع وبلاگی- روی آوردن سیاستمداران آلمانی به استفاده هر چه بیشتر از پایگاه اینترنتی توییتر، نگرانی از احتمال اثرات سوء آن در برگزاری انتخابات پارلمانی را افزایش داده است.

به گزارش «وبلاگ‌نيوز» و به نقل از روزنامه آلمانی “برلینرمورگن پست”، با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی در آلمان روز به روز بر تعداد سیاستمدارانی و مردمی که در این کشور از پایگاه اینترنتی توییتر برای برقراری ارتباط استفاده می‌کنند افزوده می‌شود زیرا این نوع دسترسی آسان خطرهایی را نیز به همراه خواهد داشت.

بر اساس این گزارش پیش بینی های (غالبا منفی) درباره برگزاری این انتخابات می تواند کل انتخابات را زیر سوال ببرد به عبارتی این پیشگویی ها می تواند احتمال تقلب در عرصه انتخابات را افزایش دهد که در این صورت افرادی که در انتخابات پارلمانی انتخاب می شوند از وجاهت قانونی برخوردار نخواهند بود و پارلمان آلمان یک پارلمان دموکراتیک محسوب نمی شود.

این روزنامه آلمانی می نویسد که چنین پیش بینی هایی ممکن است به اعتراض به نتایج اعلام شده بیانجامد و حتی امکان دارد در مراحل حاد منجر به تکرار انتخابات شود.

این نگرانی زمانی اهمیت می یابد که بدانیم در انتخابات 23 می (2 خرداد) سال جاری وقتی “هورست کوهلر ” بار دیگر به عنوان رئیس جمهور آلمان انتخاب شد، پایگاه توییتر “یولیا کروکنر ” از حزب دموکرات مسیحی و “اولریش کلبر ” از حزب سوسیال دموکرات را به عنوان افرادی که در این انتخابات رای بیشتری کسب خواهند کرد، معرفی کرده بود.

برلینر مورگن پست در ادامه می افزاید که این موضوع که نتایج انتخابات از قبل پیش بینی شود مسئله تازه ای نیست اما در مورد توییتر حجم بالایی از اطلاعات که در مدت زمانی کوتاه در اختیار عده زیادی از مخاطبان قرار می گیرد، موضوعی است که نگرانی کارشناسان را برانگیخته است.

بر اساس اين گزارش سوالاتي در ذهن ايجاد مي‌شود از قبيل آينكه آيا آلمان مانند ايران طعمه شبكه‌هاي اجتماعي مي‌شود يا خير؟
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول