خواجه پیری:نبود حمايت علت اصلی ركود وبلاگستان قرآنی است

خواجه پیریرسانه وبلاگ- رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور نبود حمايت را اصلی‌ترين دليل ركود وبلاگستان قرآنی دانست و بر حمايت‌های دولت در قالب كمك به توليد محتوا و در اختيار قرار دادن منابع و نظارت بر وبلاگ‌های قرآنی تأكيد كرد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» “محمدعلی خواجه پيری”، رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، درباره را‌ه‌اندازی انجمن وبلاگ‌نويسان قرآنی در نمايشگاه قرآن، گفت: كسانی كه در نمايشگاه قرآن آموزش وبلاگ‌نويسی قرآنی ببينند در انجمن عضو می‌شوند و افرادی كه به اين حوزه مسلط هستند نيز می‌توانند ثبت‌نام كنند و عضو شوند، بعد از نمايشگاه خدمات و امتيازهايی برای آن‌ها در نظر گرفته شده و در واقع بعد از نمايشگاه قرآن انجمن به صورت رسمی فعاليت خود را آغاز می‌كند.

وی ادامه داد: فردی كه وبلاگ‌نويسی می‌كند حمايت‌های مختلف می‌خواهد؛ وبلاگ او بايد ترويج شود، گاهی وقت‌ها وبلاگ‌ هزينه‌هايی دارد كه با يك آيين‌نامه می‌توان به وبلاگ‌هايی كه محتوايی خوب را توليد می‌كند، كمك كرد.

خواجه پيری با بيان اين مسئله كه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دستش در اين زمينه باز است تا اين حوزه را توسعه بدهد، افزود: در بخش الكترونيك غرفه‌ای برای آموزش وبلاگ‌نويسی راه‌اندازی شده است.

رئيس هفدهمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم درباره علل ركود وبلاگ‌نويسی قرآنی به خبرنگار ايكنا گفت: ركود به دليل اين است كه وبلاگ‌های قرآنی حمايت نمی‌شدند؛ وبلاگ‌ها حمايت‌های مختلفی لازم دارند؛ تبليغ وبلاگ، ارتباط با اساتيد و كمك برای توليد محتوا از جمله حمايت‌هايی است كه می‌تواند انجام بگيرد. اگر ما بتوانيم اين زمينه‌ها را فراهم كنيم تا وبلاگ‌نويس قرآن سهل‌تر فعاليت كند، می‌توانيم موجب تحركی در اين زمينه شويم.

وی در پاسخ به نظر عده‌ای مبنی بر عدم حمايت دولت و وارد نشدن آن به موضوع وبلاگ‌های قرآنی تشريح كرد: اگر يك نهاد دولتی بخواهد وبلاگ‌نويسی كند، اين حرف درست است، اما وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظيفه‌اش حمايت از حوزه‌های مختلف فرهنگی است. حمايت غير از دخالت است؛ حمايت، هدايت، كمك و نظارت از وظايف دولت است، گفته می‌شود كه اين موضوع را بايد به بخش خصوصی محول كرد، ولی اين بخش حمايت را نگفته‌اند كه به بخش خصوصی بدهند.

خواجه‌پيری ادامه داد: دولت، حوزه‌ حاكميتی خود را دارد و حوزه حاكميتی شامل همين مسئله از جمله نظارت به كار، كمك به محتوا، برگزاری دوره‌های آموزشی و بعضی مواقع حمايت‌های مالی است. دولت اگر حمايت خود را از بسياری از مؤسسات فرهنگی بردارد، اين مؤسسات تعطيل می‌شوند؛ چون اين حوزه اقتصادی نيست و اگر به آن كمك نشود، نمی‌تواند دوام بياورد.

رئيس مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور درباره تأسيس انجمن وبلاگ‌نويسان قرآنی به عنوان راه‌كاری برای تحول در فضای وبلاگستان قرآنی گفت: قطعاً اين اقدام می‌تواند موجب تحولی در وبلاگستان شود.

وی در ترسيم خود از چشم‌انداز وبلاگستان قرآنی گفت: اگر وبلاگ‌نويس بداند كه به جای وثيق و محكمی متصل است، آرام جلو می‌آيد، ارتباط وبلاگ‌نويسان قرآنی در نشست‌های مختلف، ارتباط با اساتيد، كمك به توليد محتوا يا در اختيار قرار دادن منابع برای توليد می‌تواند از جمله كمك‌هايی باشد كه از سوی ما انجام می‌گيرد.

خواجه پيری ادامه داد: برخی از وبلاگ‌نويسان به صورت پژوهشی كار می‌كنند و گاهی با كمبود منابع رو به رو می‌شوند، ما می‌توانيم اين منابع را در اختيار آن‌ها بگذاريم، يا اين‌كه می‌توان محتوای نيمه آماده به وبلاگ‌نويسان داد تا پردازش كند و يا برخی از محتواها را برايش توليد كنيم.

وی تصريح كرد: توسعه فرهنگ قرآنی هدف ماست و تمامی مراكز قرآنی كشور را می‌توان در اين ماجرا درگيركرد.

خواجه پيری يادآور شد: بيشتر وبلاگ‌نويسان قرآنی از استطاعت مالی برخوردار نيستند و دانشجو و طلبه هستند كه از انگيزه بالايی برخورداند و ما موظف هستيم كه از آنان حمايت كنيم.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول