انقلاب توییتری ایران و اظهار نظر آن طرف آبی ها

توییترهمایش ها- سمینار “وبلاگ نویسی، یک ابزار معتبر برای حرکت های سیاسی؟” در جشنواره‌ فیلم مستند کپنهاگ در ماه نوامبر برگزار شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز» این سمینار که با سخنرانی امید حبیبی نیا و آرش آبادپور همراه بود، به موضوع نقش وبلاگ نویسان در حرکت های سیاسی پرداخت.

در این سمینار که به طور خاص بر انقلاب توییتری ایران متمرکز شده بود، درباره وضعیت واکنش های وبلاگ نویسان در وقایع اخیر صحبت شد.

آرش آبادپور، نویسنده وبلاگ کمانگیر که یکی از سخنرانان این همایش بود، انقلاب توییتری ایران را رد کرد و در این باره گفت: با وبلاگ‌ هیچ ماهیتی وجود ندارد. چه کسی می‌تواند بگوید که دیدگاه ایرانیان را بیان می‌کند؟ وبلاگ‌نویسان می‌توانند در مورد رویدادی صحبت کنند و معترضان بدون اینکه کس دیگری بتواند، حقایق آنچه ادعا می‌شود را تایید کنند. تصاویر نمی‌توانند روشن‌کننده باشند. این می‌تواند خطراتی داشته باشد.

از جمله انتقادهای این همایش به وضعیت اینترنت در ایران، وجود فیلترینگ گسترده و سرعت پایین اینترنت بود که سخنرانان این همایش معتقد بودند که مجامع بین المللی باید با ادامه حمایت های بین المللی، از این اتفاقات در ایران جلوگیری کند.

متن کامل گزارش این سمینار در سایت جشنواره کپنهاگ منتشر شده است.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول