سفر نوروزی وبلاگ نویسان به داستان!

به گزارش «وبلاگ نیوز» احتمالا همه کسانی که برای نخستین بار اصطلاح “بازی وبلاگی” را می شنوند، بازی های مهیج و بعضا خشونت بار رایانه ای در ذهنشان تداعی شده است. اما فلسفه بازی های وبلاگی چیزی دیگر است. در بازی های وبلاگی از جنگ و خونریزی و وقت گذرانی خبری نیست و طراح این بازی ها فقط به یک رایانه متصل به اینترنت و یک وبلاگ نیاز دارد و البته مخاطبان آنها نقش بسیار مهمی در کنترل و ادامه بازی ایفا خواهند کرد.

بازی وبلاگی “سفر نوروزی به داستان”، یکی از همین بازی های وبلاگی است که در نوع خود یک کار جدید و جذاب محسوب می شود و “خانه کتاب اشا” طراح و آغاز کننده این بازی وبلاگی است.

حسام مطهری منش مدیر و سردبیر پایگاه اینترنتی “خانه کتاب اشا” در گفتگو با وبلاگ نیوز ابتدا به مختصری از فعالیت ها و تاریخچه “خانه کتاب اشا”  اشاره می کند و در ادامه به بازی وبلاگی “سفر نوروزی به داستان” می پردازد: خانه کتاب اشا با هدف بیان و تروج فرهنگ کتابخوانی، در تیرماه سال 85 راه اندازی شد و قرار شد تا ما در اینجا با یاری و همراهی دوستان، از خوب کتاب خواندن و کتاب خوب خواندن بگوییم.

وی ادامه داد: فعالیت خانه کتاب اشا به صورت جدی و در حد یک رسانه در حوزه کتاب و کتابخوانی، از دی ماه پارسال آغاز شد که میتوان از جمله این فعالیت ها به جلسات کتابخوانی و نقد کتاب با حضور نویسندگان مطرحی از جمله مجید قیصری و مرتضی کربلایی لو اشاره نمود.

حسام مطهری منش در رابطه با استقبال از فعالیت های خانه کتاب اشا و بازی های وبلاگی آن می گوید: با توجه به جریانات و اتفاقات سیاسی و حساس اخیر، بنده معتقد هستم در فضای سیاسی نه تنها سایت فرهنگی بلکه هرگونه حرکت فرهنگی نیز کمرنگ می شود و این استقبال ها فقط شامل مخاطبین خاص می شود ولی به امید خدا استقبال وبلاگ نویسان از این بازی وبلاگی از لحظه های نخست، بسیار خوب و رضایت بخش بوده است. به طوری که خود ما نیز کاملا شگفت زده شده بودیم.

لازم به ذکر است ،بعد از کتاب‌بازی نظرسنجی دربارهٔ «بهترین عاشقانه‌های فارسی»، این دومین بازی ای است که به ابتکار خانه کتاب اشا شروع می شود.

در این بازی شرکت‌کنندگان باید تصور کنند دقایقی مانده به لحظهٔ تحویل سال در تنهایی و غربت‌اند و فرصتی برایشان پیش می‌آید تا به یک داستان سفر کنند و لحظه تحویل سال را نزد یکی از شخصیت های دوست‌داشتنی داستانِ موردنظرشان بگذرانند.

علاقه‌مندان به شرکت در این بازی وبلاگی و کسانی که می‌خواهند درباره این بازی بیشتر بدانند می‌توانند به نشانی سایت خانه کتاب اشا مراجعه کنند.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول