انتخاب وبلاگ با طعم «پارتی» بازی!

مسابقات- اعلام نتایج ششمین دوره انتخاب وبلاگ رادیو و تلویزیون دولتی آلمان (دویچه وله) بازتاب های مختلفی در فضای مجازی در پی داشت. اما موضوعی که تفاوت آن نسبت به سال های گذشته کاملا برجسته بود، موج انتقادات به داور ایرانی این انتخاب، یعنی فرناز سیفی بود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» پس از اعلام نتایج این مسابقه، برخی از وبلاگ نویسان شرکت کرده در این مسابقه موج انتقادات خود را به فرناز سیفی، داور چند سال گذشته این مسابقه وارد کردند.

بخشی از انتقادها متوجه وبلاگ نویس نبودن این فرد و قسمت دیگری از این انتقادات به نوع دید او به وبلاگ نویسی برمی گردد.

در بخشی از این انتقادات، نویسنده وبلاگ «زیتون» می نویسد:

در زمانی که هیچکدوم از ماهایی که تو مسابقه دویچه وله اول شده بودیم نمی تونستیم بریم آلمان؛ فرناز سیفی که به یمن دستگیری در فرودگاه موقع رفتن به هند برای شرکت در کلاس(نه مبارزه خیابونی)، بعد از سه روز زرشک پلو با مرغ خوردن و زیر شش تا پتو خوابیدن به مدد ثروت کلان پدرش و داعیه انقلابی بودن زود از کشور خارج شد و از هلند بورس گرفت و تقریبا وبلاگنویسی را بوسید و گذاشت کنار و به قول خودش […] مهمترین مسئله زندگیش بود، شد داور.

این وبلاگ نویس در ادامه انتقادات خود، حرف های خود را این طور ثبت می کند:

با این همه وبلاگ نویس معتبر ساکن خارج کشور، نمی دونیم چه اتفاقی افتاد که فرناز سیفی شد داور مادام العمر وبلاگ نویس های ایرانی! اگر عضو یکی از گروهای اینترنتی معتبر مثل فیس بوک و… باشید می بینید چه تعداد وبلاگنویس به امید انتخاب وبلاگشان در این مسابقه از فرناز پاچه خواری می کنن و کمپلیمانشو می گن و او چطور با ناز و غمزه بهتریناش و خوش تیپ ترین هاشو سوا می کنه.

عبداللطیف عبادی، نویسنده وبلاگ «روزنامه نگار آزاد» هم سوابق فرناز سیفی را زیر سئوال می برد و با اشاره به اطلاعات ارائه شده پیرامون داور فارسی دویچه وله، می نویسد:

اطلاعاتی که رادیو دویچه وله درباره این داور فارسی زبان ارائه کرده است تماما واقعی نیست. فرناز سیفی زاده شاید در گذشته چنین فعالیت هایی داشته است اما آنچه که مهم است وی در حال حاضر نه ژورنالیست (روزنامه نگار) است، نه فعال حقوق زنان است و نه از همه مهمتر اینکه وبلاگنویس است! تا چند روز پیش زیر این معرفی نامه و وقتی که روی نشانی وبلاگ خانم فرناز سیفی که کلیک می کردید بجای وارد شدن به وبلاگ ادعایی رادیو دویچه وله، به جای پرتی وارد میشدید که احتمالا روزی روزگاری در آنجا وبلاگی با دامنه اختصاصی دات کام وجود داشته و متعلق به خانم فرناز سیفی بوده اما  اکنون آن آدرس بسته شده و آن وبلاگ تعطیل  شده است. در آخرین روزهای مانده به پایان مسابقه و وقتی که گند کار درآمد و مشخص شد خانم فرناز سیفی زاده هیچ وبلاگی ندارد و وبلاگنویس نیست، رادیو دویچه وله در اقدامی عجیب و غریب کاری کرد که با کلیک روی گزینه (وبلاگ فرناز) کاربری که می خواهد وبلاگ این وبلاگنویس معروف را ببیند، بجای وارد شدن به وبلاگ فرناز سیفی پرت میشود به بخش انگلیسی دویچه وله و در آنجا و در مقابل اسم این فرد نوشته شده است.

عبادی در ادامه مطلب مفصل خود با انتقاد موردی از تک تک برگزیدگان، سیفی را بیش تر نقد می کند:

مگر می شود آدم شش ماه وبلاگنویسی کند و بعد وبلاگش را ببندد و کلا از اینترنت حذفش کند و تا آخر عمرش خودش را یک وبلاگنویس بزرگ بنامد و از سوی دیگران هم در عالم وبلاگستان به عنوان یک پیشکسوت شناخته شود؟  در زندگی نامه سایر اعضای هیئت داوران دویچه وله فهرستی بلند بالا از سوابق روزنامه نگاری و فعالیتهای اجتماعی و رسانه ای شان نوشته شده اما بزرگترین افتخار داور ایرانی عضو این هیئت این بوده که یک بار و زمانی که قصد داشته به هندوستان سفر کند در فرودگاه بازداشتش کرده اند و بعد هم سند گرو گذاشته و به منزلشان برگشته است. یک چنین سابقه ای برای مسئولین بخش فارسی رادیو دویچه وله کافی بوده تا فرناز سیفی را داور ومعرف و مدافع صدها هزار وبلاگ فارسی زبان کنند؟

با این حال به نظر می رسد عدم رعایت عدالت در انتخاب ها، عدم جامعیت شرکت قشرهای مختلف فعال، عدم دقت در انتخاب داور و هم چنین گزینش های انتخابی، جزو انتقاداتی است که به ششمین فستیوال انتخابی دویچه وله وارد است.
انتهای پیام/.

۵ comments

  • نوشته بودین وبلاگ زیتون فکر کردم منو میگید
    چه تشابهی!!! آدم میمونه چی بگه

  • حسام

    ظاهراً افتادن به جون هم و دارن زنده‌بادهای آبکی برای آرمان‌های آبکی‌شون رو به یه زرشک‌پلو با مرغ می‌فروشن… ممنون وبلاگ‌نیوز بابت رصدت.

  • شايد يكي از انتقادات اصلي همين باشه كه ايشون نقش داور مادام العمر دويچه وله رو ايفا مي كنن!

  • ها دمت گرم حاج حسن

    گزارشت خوب بیده

    بیشترش کن

  • morteza

    آخه این چه عکسیه!؟!انمیشد حالا همچین عکسی نمیگذاشتید؟!
    تهاجم فرهنگیشبیخون فرهنگی-ناتوی فرهنگی
    خدا نکند ما سربازان جنگ نرم دشمن علیه جمهوری اسلامی ایران باشیم وناخواسته!به دشمن سرویس بدهیم!
    خدا همه را به راه راست هدایت فرما…
    یاعلی مدد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول