فیلترینگ؛ از رجا نیوز تا بی.بی.سی فارسی

رسانه وبلاگ- مسدود شدن وبلاگ های موسوم به «ارزشی» در پایگاه خبری «رجا نیوز» هم بازتاب داشت و این سایت خبری در گزارشی، به سلیقه ای بودن فیلترینگ وبلاگ ها اعتراض کرده است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» پایگاه خبری رجا نیوز در این گزارش با اشاره به مسدود شدن وبلاگ های «مدرسه ما»،«اسماعیل نیوز»، «آهستان» و «خاطرات جبهه» روند فیلتر کردن این پایگاه ها را سلیقه ای ارزیابی کرده است.

در پی انتشار این گزارش، بی.بی.سی فارسی هم واکنش رجانیوز را نسبت به این موضوع دستمایه تحلیل اخیر خود قرار داد و 2 قشر وبلاگ نویس «اصلاح طلب» و «اصولگرا» را در این زمینه دارای یک حرف مشترک دانست.

سایت خبری بی.بی.سی فارسی نتیجه تحلیل خود را مخالفت قشر موسوم به ارزشی وبلاگستان با آن چه که حق آزادی بیان و حق دسترسی آزاد به اطلاعات نامیده می شود، قرار داده است. این در حالی است که اغلب وبلاگ نویسان فارسی و حتی نویسندگان وبلاگ های فیلتر شده، اصل فیلترینگ را پذیرفته اند و نسبت به سلیقه ای عمل کردن آن اعتراض دارند.

با این حال به نظر می رسد اعمال سلیقه ای فیلترینگ ماه هاست که گریبان وبلاگستان فارسی را گرفته است و «رجا نیوز» تنها به ذکر مثال هایی از قربانیان سلیقه گرایی در فیلترینگ اشاره کرده است.
انتهای خبر/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول