پليس فتا بدنبال «فيلتر» کردن سايت‌ها نيست

رييس پليس فضايي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي استان تهران با بيان اينكه تاكنون 14 فقره پرونده در اين پليس تشكيل شده است، گفت: هدف از راه‌اندازي پليس فتا حمايت از مردم در شبكه‌هاي اينترنتي و مجازي است.

به گزارش«وبلاگ نیوز» به نقل از آی.تی.ایران سرهنگ محمدمهدي كاكوان، با بيان اينكه بنا به دستور فرمانده انتظامي استان تهران از 20 ارديبهشت ماه پليس فضاي تبادل اطلاعات در اين استان راه‌اندازي شده است گفت: رسيدگي به جرايم در فضاي اينترنت، جرايم تلفن همراه از قبيل بلوتوث تا سرقت محتويات گوشي، تخلفات ماهواره‌اي و بازي‌هاي رايانه‌اي در حوزه رسيدگي اين پليس است.

وي با بيان اينكه هدف از راه‌اندازي پليس فتا، ايجاد فضاي امن براي كاربران در دنياي مجازي است افزود: مردم هنوز با تهديدات فضاي سايبر آشنايي ندارند و بايد به وسيله رسانه‌ها آنان را با جرايم مدرن آشنا كرد.

كاكوان با بيان اينكه كار پليس فيلتركردن نيست، گفت: هدف از راه‌اندازي پليس فتا حمايت از مردم در شبكه‌هاي اينترنتي و مجازي است و پليس سعي ندارد با فيلتركردن سايت‌ها دسترسي مردم را محدود يا قطع كند.

وي در ادامه با بيان اينكه تاكنون 14 فقره پرونده در حوزه پليس فضاي تبادل اطلاعات تشكيل شده است گفت: در اين راستا 10 پرونده به نتيجه رسيده و 6 مجرم دستگير و براي سير مراحل قانوني به مقام قضايي تحويل داده شده‌اند.

وي با بيان اينكه بسياري از سرقت‌هاي اينترنتي از طريق «فيشينگ» صورت مي‌گيرد، گفت: سارقان با ايجاد سايتي شبيه سايت اصلي سبب فريب كاربران را فراهم مي‌كنند به گونه‌اي كه كاربر تصور مي‌كند در سايت اصلي خريد قرار دارد و شماره كارت، رمز دوم را وارد مي‌كند؛ در حالي كه اطلاعات اين فرد در سايت جعلي باقي مي‌ماند.

وي به كاربران توصيه كرد تا در هنگام استفاده از اينترنت دقت لازم را در مورد نحوه وارد كردن اطلاعات داشته باشند و همچنين دقت لازم براي نگهداري تصاوير و فيلم‌هاي شخصي در رايانه بكار ببرند تا موجبات سرقت اطلاعات شخصي را براي سارقان سودجو فراهم نكنند.

كاكوان در پايان اظهار كرد: پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات براساس وظايف ذاتي و حقيقي خود با برهم زنندگان امنيت و آرامش كاربران اينترنت برخورد مي‌كنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول