امنیت شبکه مجازی ایران در رتبه پنجم جهان قرار دارد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رتبه بندی جهانی از امنیت شبکه مجازی گفت: ایران در زمینه امنیت شبکه مجازی در سطح جهانی در رتبه پنجم قرار گرفته است.

به گزراش «وبلاگ نيوز» رضا تقی‌پور در گفت‌وگو با مهر درباره امنیت شبکه مجازی در کشور با اشاره به اینکه فعالیت های تخریبی در دنیای مجازی زیاد است، گفت: تقریبا هر روز ما شاهد تولید ویروس های جدید هستیم ولی راهی جز ایجاد ساختارها مناسب برای این منظور نداریم.

وی گفت: هم اکنون امنیت مجازی در دنیا موضوع بسیار مهم است، یعنی هرچه قدر در زمینه توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری می کنند باید بیش از نیمی از آن را در امنیت این فضا سرمایه گذاری کنند زیرا امنیت این شبکه بسیار حساس است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تصریح کرد: وقتی می گوئیم جنگ نرم، یعنی دشمنان با مقاصد برخورد و جنگ وارد این میدان می شوند و البته اقدامات تخریبی آنها برای ضربه زدن به کشور است.

تقی پوردر عین حال گفت: البته باید توجه داشت که در کشور توان بسیار خوبی برای مقابله و پدافند در زمینه شبکه داریم.

وی افزود: خود آنها هم اعلام کرده اند که حملات بسیاری در این زمینه به ما داشته اند که ما آنها را بدون سر و صدا دفع کرده ایم و اجازه تخریب به آنها نداده ایم.

تقی پورافزود: همچنین خود آنها در زمینه امنیت شبکه یک رتبه بندی داشته و که اقرار کرده اند که ایران در زمینه امنیت در رتبه پنجم است.

وی درباره طرح های این وزارت خانه برای مقابله با ویروس های جدید مثل استاکس نت و استارس در فضای اینترنت گفت: ویروس استاکس نت که تا حدود زیادی مهار شد.

وزیر ارتباطات افزود: سیستم های آلوده شناسایی شدند، راه های مقابله با آن بدست آمد و به صورت موقت و میان مدت این راه حل ها پیاده شد .

وی ادامه داد: امروز تقریبا می توانیم بگوئیم دیگر استاکس نت به صورت مخرب در سیستم های ما دیگر وجود ندارد.

تقی پور در عین حال گفت: البته این ویروس به صورت خاموش می تواند در برخی سیستم ها وجود داشته باشد ولی از آنجایی که سیستم ها مجهز به نرم افزارهای ضد ویروس و حفاظتی شده اند، هر زمان استاکس نت بخواهد فعال شود، می توان جلوی اقدامات تخریبی آن را گرفت.

تا دو هفته آینده فاز صفر شبکه ملی اینترنت افتتاح می‌شود

وزير ارتباطات گفت: اميدواريم تا يكي، دو هفته آينده فاز صفر شبكه ملي اينترنت را افتتاح كنيم و فازهاي بعدي به مرور زمان وارد عمل شود.

رضا تقي‌پور در حاشيه‌ جلسه‌ هيات دولت در جمع خبرنگاران با بيان اين‌كه واژه اينترنت ملي صحيح نيست و ما هيچ‌وقت اين‌گونه مطرح نكرده‌ايم، تصريح كرد: واژه درست، شبكه ملي اينترنت است كه ما اميدواريم تا يكي دو هفته آينده فاز صفر آن را افتتاح كنيم و فازهاي بعدي به مرور زمان وارد عمل شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول