متاسفانه «طلبه‌ها» در فيس بوک و بالاترين حضور ندارند

عضو ستاد ساماندهي مراكز پاسخگويي گفت: در چت‌روم‌ها، ورود افراد داراي موقعيت علمي بالا و مشاركت فعال چهره‌ها چشمگير است اما ما هنوز نتوانسته‌ايم عالمان بزرگ حوزه‌هاي علميه را وارد اين فضا كنيم.

به گزارش «وبلاگ نیوز» به نقل از تابناک حجت‌الاسلام محمدرضا بهروز، عضو ستاد ساماندهي مراكز پاسخگويي گفت: يكي از عرصه‌هاي بسيار مهم در امر تبليغ ديني، فضاي مجازي است كه برخي زواياي آن هنوز شناخته نشده است و متاسفانه حضور ما در بخش‌هاي شناخته شده هم كمرنگ است.

اين محقق حوزه علميه قم بيان داشت: امروز سازمان‌ها و دستگاه‌هاي فرهنگي بايد در كنار اعزام مبلغ، به تبليغ مجازي اهميت ويژه‌اي بدهند.

وي ادامه داد: سايت‌هاي مشاركت عمومي همچون سايت فيس بوك و بالاترين كه كاربر مي‌تواند از آن استفاده دو طرف داشته باشد يعني هم نظر ديگران را بخواند و هم خود نظر دهد، بسيار داراي اهميت است ولي متاسفانه ورود جدي طلاب در اين عرصه را شاهد نبوده‌ايم.

اين پژوهشگر حوزه علميه قم بيان داشت: امروز سايت فيس‌بوك جمعيتي بيشتر از كشور آمريكا دارد و تقريبا تمامي چهره‌هاي سرشناس علمي و سياسي پنجره‌اي در اين سايت دارند.

وي بيان داشت: در اين نوع سايت‌ها تابلوهايي ايجاد مي‌شود كه بحث‌ها، گرد آن شكل مي‌گيرد و يا افراد به گروه‌هاي خاص مي‌روند و موضوعات تعريف شده را در ميزگردي مجازي و البته جهاني بررسي مي‌كنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول