آیا اختفای یک کاربر در فضای مجازی ممکن است؟

بسیاری از کاربران اینترنتی بر این باورند که توانایی مخفی ماندن از طریق نرم افزارها و برخی روشهای موجود در فضای مجازی را دارند.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، مسعود سجودی کارشناس معاونت تشخیص و پیشگیری پلیس فتا در گفت‌وگو با برنا گفت: عده‌ای با استفاده از نرم افزارهای موجود در فضای مجازی مانند VPNو نیز با تغییراتی درHttpsو یا با داشتن IP های داینامیکی به تصور، در اینترنت اقدام به اختفا می‌‎نمایند و همانطور که خیلی از متخصصان در این حوزه به این علم واقف هستند چنین امری یک تصور باطل است.

وی خاطر نشان کرد: حضور در فضای مجازی بصورت کاملا پنهانی همیشه میسر نبوده و بسیاری از کاربران به دلیل عدم شناخت با پرداخت هزینه‌های زیادی در این زمینه صرفاً کمک به کسب درآمد عده ای سودجو می‌نمایند که متاسفانه این امر به صورت متوالی صورت می پذیرد.

این کارشناس در ادامه بیان داشت: امروزه یکی از دلایل اصلی افشا اطلاعات اشخاص در فضای مجازی مک آدرس مربوط به سیستم های سخت افزاری آنان و همچنین تصور اشتباه آنان در مخفی کردن هویت اصلی خود در فضای مجازی است.

سجودی در پایان اشاره نمود کاربران گرامی باید دقت لازم را به منظور حفظ و نگهداری از اطلاعات حساس و کلیدی خود داشته و به تکنیک هایی که به آن اشاره شد اکتفاء نکنند و مواردی را که سبب احساس ناامنی برای آنان در این فضا می شود را سریعا پلیس فتا ناجا اطلاع دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول