«پلیس» با جرایم شبکه‌های اجتماعی دارای مجوز و بدون مجوز برخورد می‌کند

رئیس پلیس فتا استان اصفهان گفت: بسیاری از جرائم از طریق مجرمانی انجام می‌شود که به فیلترشکن دسترسی دارند که با توجه به اقدامات پلیسی این فیلتر شکنان مجرم قابل شناسایی هستند.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، سرهنگ ستار خسروی در گفت‌وگو با فارس با تاکید به اینکه باید در فضای سایبر برنامه‌هایی متنوع برای نسل جوان با توجه به محتوای فرهنگ اسلامی ایجاد کنیم، اظهار داشت: بسیاری از جرائم صورت گرفته از طریق دسترسی غیر مجاز و استفاده از فیلتر شکن صورت می‌گیرد.

وی با تاکید به اینکه استفاده از (VPN) جرم محسوب می‌شود، افزود: پلیس فتا این توانایی را دارد که با عملیات پیچیده فنی افرادی که از طریق فیلترشکن مرتکب جرم می‌شوند را شناسایی کند.

رئیس پلیس فتا در ادامه صحبت‌های خود به یکی از اقدامات مهم پلیس فتا در زمینه فروش (VPN) اشاره کرد و گفت: یک کار عمده پلیس فتا این است که (VPN) فروش‌ها را شناسایی کند.

وی با بیان اینکه نخستین آسیب‌های استفاده از فیلترشکن ابتدا متوجه خود استفاده کنندگان می‌شود، ادامه داد: پلیس فتا در آینده نزدیک با اجرای طرح‌های ویژه در راستای کاهش جرائم به سراغ فروشندگان (VPN) می‌رود.

خسروی با تاکید به اینکه باید سواد دیجیتال و آشنایی به علوم کامپیوتری و اینترنتی در بین خانواده‌ها افزایش پیدا کند، تصریح کرد: جرائم اینترنتی روزبه روز در حال افزایش است و مردم نیز به نسبت به آن باید از حریم خصوصی خود بیشتر مراقبت و آن را مجهز به آنتی ویروس و دیواره آتش کنند.

وی توصیه کرد: کسانی که برای ورود به فضای اینترنت از وایرلس استفاده می‌کنند مودم خود را به نحوی تنظیم کنند که از سیستم خط و مودمشان سوء استفاده نشود.

رئیس پلیس فتا بیان داشت: پلیس با هر گونه جرم در فضای سایبر چه شبکه اجتماعی داخلی دارای مجوز و چه شبکه اجتماعی بدون مجوز برخورد قانونی می‌کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول