افتتاح شبكه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام

شبکه دانشگاههای مجازی جهان اسلام با حضور قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاریهای علمی بین المللی وزارت علوم، تحقیقات وفناوری و پروفسور عطاء الرحمن، هماهنگ كننده كميته دائم همكاري هاي علمي و فناوري سازمان همكاري اسلامي (كامستك) در دانشگاه پیام نور افتتاح شد.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، شبکه دانشگاه های مجازی جهان اسلام در ایران با حضور 19 نفر از سفرای کشورهای اسلامی عضو کمیته دائم همکاریهای علمی و فناوری سازمان همکاری اسلامی (کامستک) در دانشگاه پیام نور که منتخب و نماینده تمام دستگاههای علمی و پژوهشی و تحقیقاتی کشور است، مورد بهره برداری قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، راه اندازی شبكه دانشگاه‌های مجازی جهان اسلام توسط جمهوری اسلامی ایران در سیزدهمین نشست مجمع عمومی كمیته دائمی علمی و فناوری سازمان كنفرانس اسلامی (كامستك) كه فروردین سال 1387 در اسلام آباد پاكستان برگزار شد، به تصویب رسید.

همچنین هدف از راه اندازی شبكه دانشگاه های مجازی جهان اسلام، ایجاد و تقویت ارتباط علمی، پژوهشی و آموزشی دانشگاه های مجازی كشورهای اسلامی است که با ایجاد این شبكه، تبادلات علمی، آموزشی و تحقیقاتی مراكز دانشگاهی كشورهای عضو به شیوه مجازی افزایش خواهد یافت و ضمن به اشتراك گذاشتن توانمندی های موجود، زمینه انجام پروژه های مشترك برای اعضا فراهم خواهد شد.

گفتنی است، دانشگاه هایی كه خدمات علمی، آموزشی و پژوهشی خود را به صورت الكترونیكی و مجازی در حیطه جهان اسلام ارائه می دهند، می توانند در این شبكه دانشگاهی عضویت داشته باشند و این شبكه علاوه بر ارائه خدمات اینترنتی به نشانی IINVU.pnu.ac.ir، دارای امكانات فیزیكی همچون سالن كتابخانه، آمفی تئاتر، استودیو صدا و تصویر و كلاس های مجازی است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول