استفاده از VPN باعث کند شدن سرعت اینترنت شده است

محمدحسن شانه ساز زاده، مدیرعامل “شاتل” با بیان این‌که کاربران در اکثر مواقع برای دور زدن فیلترینگ از شبکه های VPN استفاده می‌کنند، گفت: این امر باعث کندی دسترسی کاربران به سایت‌های اینترنتی می‌شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز» مدیرعامل شاتل در گفت‌وگو با مهر گفت: این‌که کاربران اینترنت نمی‌توانند ایمیل‌های خود را چک کنند و یا دسترسی به اکثر سایت‌های اینترنتی به کندی صورت می‌گیرد موضوعی نیست که مربوط به کیفیت سرویس اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت باشد.

وی راه اندازی اینترنت ملی را باعث افزایش سرعت دسترسی کاربران به سایت‌های داخل کشور عنوان کرد و گفت: اگرچه اینترنت ملی تاثیری بر کیفیت دسترسی کاربران به صفحاتی مانند ایمیل‌های خارجی ندارد اما با این وجود این شبکه ملی کمک می کند بخشی از پهنای باند شرکت ارتباطات زیرساخت آزاد شود تا کاربران به یک سری از سایت‌های داخل کشور با سرعت بیش‌تری دسترسی داشته باشند.

شانه ساز زاده تاکید کرد که اینترنت ملی باعث خواهد شد محتوای مربوط به داخل کشور بدون پرداخت هزینه پهنای باند و گیت وی بین الملل به کاربران ارائه شود که این موضوع نه تنها کاهش هزینه اپراتورها را در پی خواهد داشت بلکه باعث می شود ارائه دهندگان خدمات اینترنت با هزینه کمتر و با سرعت و کیفیت بهتر امکان دسترسی کاربران به اینترنت را فراهم کنند.

چندی است کاربران اینترنت در دسترسی به سایتهای مختلف اینترنتی از سایتهای خبری و داخلی گرفته تا موتورهای جستجوی خارجی و پستهای الکترونیک خود با مشکلات متعددی چون کندی سرعت، قطعی و مسدودی روبرو هستند و در اغلب مواقع شاید ساعتها برای آنچه که می خواهند در اینترنت بیابند باید زمان بگذارند.

  • رضا

    شاتل به خاطر کاسته شدن از کیفیت خدماتش دیگه نمی دونه چی رو بهانه بگیره! … مدیرجان خر خودتی و جد و آبادت!!!

  • khob shomake migin sorat payiin oumade dalileshkhodetoonin.baraye inke har site alakiro fiter kardidi.khob inkar yani chi?fekr mikonid ba in kara bejayi miresid.naaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa..injori nist balke darid ba inkara mrdomo tahghir mikoni.va mardomam baraye in kar az vpn ta psiphon estefade mikonand.in karesh nist ke shoma bardarid har sitiro fiter konid.halla bazam khoddani.vali agarrah kar khastid man hastam)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول