فیس‌بوک تصاویر «حذف شده» کاربران را هم نگه می‌دارد؟

اگر تصور می کنید که با پاک کردن عکس هایتان از فیس بوک، آنها از سرورهای این سایت هم به طور کامل حذف می شوند سخت در اشتباهید.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از هموطن آنلاین، در ماه های اخیر جنبه های مختلفی از نقض حریم شخصی کاربران توسط فیس بوک افشا شده و بی توجهی این سایت به لزوم محافظت از اطلاعات شخصی مردم یکی از جنبه های این مساله است.

بررسی های کارشناسی نشان می دهد اگر کاربران عکس یا آلبومی را از روی سایت فیس بوک پاک کنند، این اطلاعات کماکان بر روی سرورهای فیس بوک باقی می ماند و با وارد کردن لینک مستقیم دسترسی به آنها که قبل از پاک کردن محتوا به وجود آمده بود، کماکان می توان به اطلاعات یاد شده دسترسی پیدا کرد.

ظاهرا فیس بوک برای این قانون شکنی خود محدودیت زمانی هم قائل نیست و به عنوان مثال Jacqui Chang از مدیران وب سایت خبری Ars Technica در بررسی های خود متوجه شده که چند عکس که او در سال 2009 آنها را در فیس بوک بارگذاری کرده و سپس پاک کرده بود کماکان قابل دسترس هستند.

فیس بوک قبلا در پاسخ به اعتراضات مردمی گفته بود که فناوری به کار گرفته شده برای ذخیره اطلاعات در این سایت قدیمی است و به سرعت اطلاعات قدیمی کاربران را پاک نمی کند. حال مشخص نیست فیس بوک چه زمانی می خواهد در این سیستم قدیمی تغییراتی ایجاد کند.

با این حال آنها قول داده اند در آینده نزدیک زمان نگهداری اطلاعات قدیمی مردم را کاهش دهند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول