یک «فیس‌بوک اسلامی» دیگر در راه است‍‎‏

شبکه اجتماعی “سلام جهان” به عنوان نخستین شبکه جهانی و اسلامی و نسخه حلال و اسلامی “فیس بوک” با هدف ممانعت از ارائه محتوای حرام شبکه‌های اجتماعی غربی و هدف گرفتن 50 میلیون کاربر ظرف 5 سال آینده راه اندازی می‌شود.

 به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، روزنامه “حریت” ترکیه گزارش داد که عبدالواحد نیازوف، یکی از متصدیان “سلام جهان” در نخستین اجلاس این شبکه در استانبول که با حضور 250 نفر از 40 کشور جهان برگزار شد گفت: مسلمانان جهان، نماینده خوبی در دنیای اینترنت ندارند.

این‌طور که پیداست قرار است وب سایت “سلام جهان” به عنوان یک شبکه پیشگام در عرصه شبکه اجتماعی اسلامی با هدف ایجاد یک “فضای حلال” برای مسلمانان در اینترنت راه اندازی شود.

 عبدالواحد نیازوف از تاجران مسلمان اهل سیبری اظهار داشت: محتوای شبکه های اجتماعی کنونی چندان امن نبوده و مملو از محتوای حرام هستند و ما نمی خواهیم جوانان ما این ایده ها را بپذیرند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که یک گروه از سرمایه گذاران ترک و روس ده ها میلیون دلار برای توسعه این سایت که قرار است به نسخه اسلامی فیس بوک تبدیل شود سرمایه گذاری کرده اند.

پیش از این چندین نسخه از شبکه‌های اجتماعی کپی شده از “فیس بوک” با عنوان “فیس بوک ایرانی” و “فیس بوک اسلامی” راه‌اندازی شده بود که به دلیل عدم استقبال کاربران اینترنت با شکست مواجه شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول