پایان جشنواره «از حماسه تا حماسه» با معرفی برگزیدگان

اولین جشنواره ملی وبلاگ نویسی با عنوان “از حماسه تا حماسه” با حضور دكتر جلیل دارا مدیركل امور فرهنگی وزارت علوم روز سه شنبه در سالن اجتماعات دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین پایان یافت.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایرنا، مدیركل امور فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اختتامیه این جشنواره گفت: رویداد نهم دی ماه گویای حمایت و پشتیبانی عظیم مردمی از نظام، ولایت فقیه و حركت در خط رهبری است.

دكتر جلیل دارا با بجا دانستن انتخاب عنوان “از حماسه تا حماسه” برای این مسابقه افزود: گرچه وزارت علوم در ابتدا معتقد به برگزاری مجازی مراسم اختتامیه این جشنواره بود، اما عظمت این حماسه بزرگ و نیاز به بصیرت افزایی در خصوص آن، برگزاری چنین مراسمی را ایجاب كرد.

وی با اشاره به موج بیداری اسلامی ملل منطقه تصریح كرد: اكنون كه جهان اسلام در حال الگوگیری از جمهوری اسلامی ایران است، دانشگاهیان نیز وظیفه دارند كه با بصیرت افزایی در خصوص این واقعه، توطئه دشمن را خنثی كنند.

دكتر دارا تاكید كرد: دانشگاهیان باید با ایجاد فضایی در جهت بصیرت افزایی، هم مانع از ورود افكار متعارض با افكار ملی و اسلامی شوند و هم تفكر ناب اسلامی را گسترش دهند.

وی استفاده از فضای مجازی را در بصیرت افزایی مهم ارزیابی و اظهار امیدواری كرد، جشنواره وبلاگ نویسی از سال های آینده در فضایی گسترده و بین المللی و با كیفیت بیشتری برگزار شود.

دبیر اولین جشنواره ملی وبلاگ نویسی نیز در ادامه این مراسم در خصوص برپایی اولین جشنواره ملی وبلاگ نویسی “از حماسه تا حماسه” گفت: در سال جاری با پیشنهاد برگزاری این مسابقه از سوی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) به وزارت علوم، مقدمات لازم جهت برگزاری آن در سطح ملی فراهم و به تمام دانشگاه های كشور فراخوان داده شد.

دكتر فرزاد جهانبین در خصوص علت نام گذاری این جشنواره با عنوان “از حماسه تا حماسه” افزود: علت انتخاب این نام بدلیل حضور مستمر تاریخی ملت ایران در دفاع از ارزش های خود بود و رمز شكست ناپذیری آن نیز در همین حضور مستمر مردم است.

وی اظهار داشت: با اعلام فراخوان این جشنواره 220 اثر از دانشگاه های 25 استان كشور به دبیرخانه ارسال شد كه از این تعداد 180 اثر در مرحله اول، 40 اثر در مرحله دوم داوری و در نهایت 13 اثر نیز برگزیده شد.

معاون فرهنگی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) با بیان اینكه 200 امتیاز برای آثار ارسال شده در نظر گرفته شده بود، افزود: 110 امتیاز از این مسابقه در بخش محتوایی و 90 امتیاز نیز مربوط به بخش فنی آثار بود.

دكتر جهانبین، مسابقه پوستر و پس زمینه را نیز از جمله بخش های جانبی مسابقه عنوان كرد و افزود: در این بخش نیز 40 اثر به دبیرخانه ارسال شد كه در نهایت دو اثر برگزیده شدند.

در پایان این مراسم با قرائت بیانیه داوران جشنواره ملی وبلاگ نویسی، از نفرات برگزیده این جشنواره تجلیل و از آنها قدردانی شد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول