رهبر انقلاب در پی «فرهنگ‌سازی» در عرصه فضای مجازی هستند

دکتر محمدجواد احمدی، مدیر مرکز فناوری و اطلاعات حوزه های علمیه در خصوص ارزیابی خود از تشکیل “شورای عالی فضای مجازی” اظهار داشت: برای ارزیابی این موضوع بسیار مهم باید به گذشته برگشته و اشکالات موجود در این خصوص را مورد واکاوی قرار دهیم.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، احمدی در گفت وگو با مرکز خبر حوزه افزود: تشکیل شورای عالی فضای مجازی توسط مقام معظم رهبری نشان داد، نگاهی که ایشان به بحث دنیای مجازی دارند، نگاه کلان و جامعی است. زیرا قبلا این بحث و مدیریت آن در اختیار شورای عالی انقلاب فرهنگی بود؛ در حالی که بحث های شورای عالی انقلاب فرهنگی، بحث های داخلی بود.

مدیر مرکز فناوری اطلاعات حوزه های علمیه ادامه داد: مقام معظم رهبری با تشکیل یک شورای عالی با حضور شخصیت های تراز اول مملکتی نشان دادند برای مدیریت فضای مجازی، نه فقط نگاهی داخلی، بلکه نگاهی بین المللی دارند.

فرهنگ سازی در عرصه فضای مجازی

وی خاطرنشان کرد: با توجه به جایگاه اعضای منصوب از سوی مقام معظم رهبری در شورای عالی فضای مجازی کشور، از جمله رئیس جمهور، رئیس مجلس و دیگر شخصیت های حقوقی و حقیقی، می توان گفت که مقام معظم رهبری در پی فرهنگ سازی درعرصه فضای مجازی هستند.

احمدی یادآور شد: نکته مهمی که در این خصوص باید ذکر کرد این است که تا کنون این گونه مباحث بیشتر با مباحث نظامی مطرح می شد تا این که فتنه پس از انتخابات سال۸۸ پیش آمد و موجب شد تا این مباحث تغییر کند؛ یعنی با تشکیل شورای عالی فضای مجازی تقریبا این موضوع حل خواهد شد، چون همه ابعاد فضای مجازی در آن مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان این که از این پس تمام بحث های فضای مجازی در اختیار شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی خواهد بود، گفت: کسانی که در عرصه دیتا فعال هستند، می دانند که خلاء وجود مرکزی مانند شورای عالی فضای مجازی، واقعا محسوس بود، چون کسی تا کنون نمی توانست وارد این موضوع شود، اما امروز با تدبیر مقام معظم رهبری و شکل گیری این شورا، خلاء ها برطرف خواهد شد.

مدیر مرکز فناوری و اطلاعات حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: اگر چه تا کنون کارهای مربوط به فضای مجازی به صورت کمتر در شورای عالی انقلاب فرهنگی انجام می گرفت، اما با تشکیل شورای عالی فضای مجازی می توان گفت که فعالیت در خصوص فضای مجازی متمرکز خواهد شد.

احمدی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به عضویت چند نفر از روحانیون در شورای عالی فضای مجازی کشور، گفت: حجج اسلام و المسلمین شهریاری، خاموشی و… از روحانیون حاضر در شورای عالی فضای مجازی هستند که قطعا حضور این دو شخصیت برجسته حوزوی باعث آن خواهد شد تا آن ها بسیاری از بحث های فرهنگی و دینی را به این شورا ببرند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول