نظر مقام مسئول وزارت ارشاد درباره حضور «رئیس جمهوری» در رأس شورای عالی فضای مجازی

معاون مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های ديجيتال وزارت ارشاد با اشاره به موازی‌كاری‌ها در اين حوزه اظهار كرد: تشكيل شورای عالی فضای مجازی اين فرصت را فراهم می‌كند كه ضمن رفع ناهماهنگی‌ها در حوزه فضای مجازی، شرايط برای هم‌افزايی بسيار مطلوب مهيا شود.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، محمدصادق افراسيابی، معاون مركز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های ديجيتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در گفت‌وگو با ايكنا با اشاره به انجام اقدامات موازی از سوی دستگاه‌های ذيربط در عرصه فناوری اطلاعات و رسانه‌های ديجيتال در سال‌های اخير، اظهار كرد: ضرورت ايجاد فضايی برای تعامل، همكاری وايجاد هم‌افزايی در عرصه فناوری اطلاعات و فضای مجازی امری بود كه دست‌اندركاران اين حوزه همواره به دنبال آن بوده‌اند.

افراسيابی با بيان اين كه دستور مقام معظم رهبری مبنی بر تشكيل شورای عالی فضای مجازی چنين فرصتی را فراهم كرده است، افزود: تشكيل اين شورا با توجه به اعضای حقوقی حاضر در آن فرصتی را فراهم می‌كند كه حوزه فضای مجازی هم از موازی‌كاری‌ها و ناهماهنگی‌ها بركنار بماند و هم شرايط برای يك هم‌افزايی بسيار مطلوب مهيا شود.

وی همچنين با اشاره به برجستگی وجه كارشناسانه اعضای حقيقی شورای عالی فضای مجازی گفت: ظرفيت علمی و تخصصی اين افراد نسبت به عرصه فناوری اطلاعات كمك می‌كند كه تصميمات و سياست‌‌های شورا، تصميمات و سياست‌هايی كارشناسی شده و تخصصی باشد و در حالی كه در اجرای برخی پروژه‌ها شاهد بروز آسيب‌هايی هستيم، ظرفيت اشخاص حقيقی حاضر در اين شورا به پيش‌گيری از آسيب‌های فنی و احتمالی كمك می‌كند.

افراسيابی با بيان اين كه قطعاً همه افراد حاضر در اين شورا اشرافی كلان بر موضوعات مبتلابه حوزه فناوری اطلاعات و فضای مجازی دارند، افزود: انجام پروژه‌هايی كه قرار است در سطح كلان و به صورت ملی اجرا شده به نحو مطلوب مديريت شود نيازمند اشخاصی است كه فارغ از دغدغه‌های اجرايی و صرفاً با نظرگاهی كارشناسانه در اين شورا حاضر باشند.

وی ويژگی مثبت ديگر شورای تعيين شده به وسيله مقام معظم رهبری را انتخاب رئيس جمهور به عنوان رئيس شورا دانست و اظهار كرد: قرار داشتن رئيس جمهور در رأس اين شورا كمك می‌كند تا تصميمات شورا به نحوی مطلوب‌تر در مسير اجرايی شدن قرار گرفته و با جديت در دستگاه‌های اجرايی ذيل قوه مجريه پيگيری شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول