وقتی پای هیچ زنی به حلقه مدیران «فیس‌بوک» باز نمی‌شود!

با این‌که اکثریت کاربران شبکه اجتماعی “فیس بوک” زنان هستند، هیچ زنی در هیات مدیره آن دیده نمی‌شود. به اعتقاد کمپین “FACE IT” این مسئله غیر قابل قبول است.

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از خبرآنلاین، فیس بوک این بار به خاطر نبود زن در تیم رهبری اش زیر سوال قرار گرفته است.

کمپین “FACE IT” دیروز راه انداخته شد و قصد دارد همه توجهات را به سمت این واقعیت جلب کند که با وجود سیاست‌های این شبکه اجتماعی که بعد از اعلام فروش 5 میلیاردی سهام عرضه عمومی شرکت در بورس در ماه فوریه رو به سوی عمومی کردن هرچه بیشتر خود داشت، هیات مدیره این شرکت تنها از مردان سفید پوست تشکیل شده است.

این کمپین ماموریت خود را این گونه شرح داده است: ما معتقدیم این هیات مدیره متشکل از مردان سفید پوست باید زنانی را از همه ملیت‌ها و رنگ‌ها در خود جای دهد.

هیات مدیره فیس بوک از 7 مرد سفید پوست با نام‌های: مارک زاکربرگ، موسس و مدیرعامل شرکت؛ استاف ارسکین بولز، رئیس سابق کاخ سفید؛ رید هستینگ، مدیر عامل شرکت Netflix؛ سرمایه دار جسور، مارک اندرسون؛ جیم بریر از Accel Partners؛ دونالد. ای گراهام، مدیر عامل کمپانی واشنگتن پست و پیتر تیل از Founders Fund تشکیل شده است.

بر اساس مقاله‌ای که ZDNet درباره کمپین “FACE IT” منتشر کرده است اکثریت 845 میلیون کاربر فعال ماهانه فیس بوک، زنان هستند.

نماینده این کمپین گفت: وجود زنان در تیم هدایت کننده فیس بوک می تواند با تبلیغ این مسئله که شبکه های اجتماعی به دنبال برابری جنسیتی هستند سبب افزایش درآمد فیس بوک شود.

جالب آنکه فیس بوک تنها کمپانی Silicon Valley نیست که زنان را از هیات مدیره خود حذف کرده است. اعضای هیات مدیره کمپانی‌های توئیتر، PayPal و Foursquare همه مرد هستند؛ Groupon تنها یک زن دارد و تیم 10 نفره رهبری گوگل هم فقط 3 عضو زن دارد.

نیویورکر در مقاله‌ای نوشت: زاکربرگ درباره چرایی نبود زنان در هیات مدیره اش اینگونه توضیح می دهد: ما هیات مدیره کوچکی داریم، من به دنبال افراد کارآمد هستم و اهمیتی نمی‌دهم آنها چه جنسیتی دارند و از کدام شرکت آمده اند و هیات مدیره خود را با افراد به درد نخور پر نمی‌کنم.

این دومین بار در چند ماه گذشته است که فیس بوک به خاطر انحصار طلبی مردانه اش زیر سوال رفته است. جمعیت معلمان بازنشسته ایالت کالیفرنیا هم که دومین صندوق بزرگ بازنشستگی در آمریکا است در ماه فوریه اعلام کرده بود فیس بوک باید زنان را به هیات مدیره خود اضافه کند.

فیس بوک تاکنون نظری در این باره نداده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول