کارجویان امریکایی دیگر رمز عبور فیس‌بوک خود را به کارفرمایان ندهند!

در حالی که پرسش از کاربران در مورد کلمه عبور صفحه شخصی آنها در “فیس بوک” از سوی کارفرمایان در یک ایالت آمریکا به یک روال عادی مبدل شده، سرانجام مسئولان محلی در ایالت “مری لند” این کار را ممنوع کردند.

به گزارش «وبلاگ نیوز»، فارس به نقل از بالتیمورسان نوشت: مجلس ایالتی ایالت “مری‌لند” آمریکا با تصویب قانونی کارفرمایان را از دریافت کلمه عبور کارمندان و افراد متقاضی استخدام برحذر داشته و به آنها هشدار داده که باید به حریم شخصی مردم احترام بگذارند و نباید به بهانه پی بردن به عادات و خصوصیات کاری و سوابق شغلی حساب کاری مردم در فیس بوک را علیرغم تمایل شخصی آنها بررسی کنند.

در سال های اخیر بسیاری از کارفرمایان در حین برگزاری آزمون استخدامی یا به دلایل دیگر از کارکنان خود می خواستند کلمه عبور و نام کاربری خود را افشا کرده و برای بررسی ویژگی های شخصی و حرفه ای در اختیار کارفرما قرار دهند.

این رویه علاوه بر فیس بوک در مورد توییتر و چند شبکه اجتماعی مشهور دیگر هم وجود دارد.

البته “مارتین اومالی” فرماندار ایالت مری‌لند هنوز این قانون مصوب مجلس را امضا نکرده ولی در صورت امضای وی مری‌لند به اولین ایالت آمریکا با چنین محدودیت قانونی مبدل می شود.

البته مقامات محلی در دو ایالت کالیفرنیا و ایلینویز هم چنین برنامه هایی در دست اجرا دارند. مردم و گروه های حقوق مدنی در امریکا واکنش مثبتی به این اقدام نشان داده اند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول