«فیس‌بوک 10سال دیگر می‌میرد»

به گزارش «وبلاگ نیوز»، همشهری نوشت: یک تحلیل‌گر در مصاحبه با وب‌سایت CNBC پیش‌بینی کرده که شبکه اجتماعی فیس‌بوک در کمتر از 10 سال آینده برتری و بخش بزرگی از کاربران خود را از دست می‌دهد.

به گزارش CNBC، اریک جکسون بیانگذار شرکت Ironfire Capital‌ می‌گوید: در 5 تا 8 سال آینده همانطور که یاهو محو شد، فیس‌بوک نیز محو می‌شود. یاهو هنوز هم درآمد دارد، سود آور است، 13 هزار کارمند دارد اما اکنون در بازار تنها 10 درصد ارزش خود در سال 2000 را دارد.

به عقیده این تحلیل‌گر سه نسل از شرکت‌های وب وجود دارند. نسل اول شرکت‌هایی مثل یاهو بود که هدف آن‌ها تجمع اطلاعات در یک محل بود. نسل دوم شبکه‌های اجتماعی مثل فیس‌بوک هستند و نسل سوم شرکت‌هایی هستند که به طور کامل برروی سودآوری از طریق پلتفرم‌های موبایل برنامه ریزی می‌کنند؛ کاری که فیس‌بوک قدرت آن را ندارد.

جکسون می‌گوید حرکت از یک نسل به نسل دیگر غیر ممکن است و موفقیت در یک نسل دلیل تغییر موفق به نسل دیگر نیست. برای مثال گوگل در زمینه جستجوی اینترنتی بی رقیب است اما در ورود به حوزه شبکه‌های اجتماعی هنوز هم با مشکل روبرو است.

ماه گذشته فیس‌بوک در یک گزارش رسمی اعلام کرد که تعداد بسیار بالای کاربران فیس‌بوک از طریق دستگاه‌های قابل حمل باعث ضرر دهی شرکت شده و به دلیل عدم امکان پولی کردن این سرویس، درآمدهای شرکت ممکن است تحت تأثیر قرار گیرد.

جکسون به ضرر فیس‌بوک در عرضه عمومی اولیه‌اش اشاره می‌کند که قیمت سهام فیس‌بوک در روز اول عرضه 27 درصد از قیمت IPO‌ کمتر بود. ضرر فیس‌بوک در بین تمام عرضه‌های عمومی از سال 1995 تاکنون بی سابقه بوده‌است.

وی معتقد است که آینده وب برپایه پلتفرم‌های موبایل پایه ریزی می‌شود و فیس‌بوک هر چقدر هم شرکت‌های حوزه موبایل را بخرد اما باز برای انتقال به نسل سوم وب با مشکل روبرو می‌شود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول