درخواست‌های دسترسی به اطلاعات «گوگل» از کشورهایی می‌آید که فکرش را هم نمی‌کنید

به گزارش «وبلاگ نیوز»، ایتنا به نقل از آسوشیتدپرس نوشت: شرکت گوگل روز یکشنبه مختصری از درخواست‌هایی که دولت‌ها از این شرکت دارند را منتشر کرده که برگرفته از درخواست‌های مطرح شده در شش ماه دوم سال گذشته میلادی، سال ۲۰۱۱ است.

“دوروتی چو” کار‌شناس ارشد سیاست کاری گوگل گفته است: این آمار نگران کننده است چرا که نه تنها آزادی بیان را تهدید می‌کند، که برخی از این درخواست‌ها از سوی کشورهایی می‌آید که فکرش را هم نمی‌کنید که چنین چیزهایی را دنبال کنند. به ویژه کشورهای غربی که تداعی کننده سانسور نیستند.

به گزارش آسوشیتد پرس، به نظر می‌رسد منظور این گفته‌ها کشور آمریکا باشد که طبق دستور دادستان و پلیس و حکم دادگاه طی شش ماه دوم سال پیش، ۱۸۷ درخواست برای دستیابی به مشخصات و هویت کاربران به گوگل داده‌اند. آماری که شش ماه اول سال پیش، ۹۲ مورد بود و تقریبا دو برابر شده است.

برزیل در شش ماه اول سال پیش۲۲۴ درخواست دستیابی به اطلاعات شخصی مطرح کرده بود که در شش ماهه دوم سال قبل، به ۱۹۴ مورد کاهش داشته است.

با این حال درخواست محدود و سانسور کردن آمریکا از سوی آمریکا خیلی بیشتر از برزیل میباشد. برزیل درخواست حذف ۵۵۴ مورد را مطرح کرده در حالی که آمریکا نزدیک به شش ۱۲۰۰ درخواست این چنینی داشته است.

دولت آمریکا نزدیک به ۱۱۷ درخواست حکم قضایی و طبق رای قاضی برای خارج کردن ۲۱۸ مورد از گوگل صادر کرده که به گفته گوگل، نزدیک به ۲۵ درصد از این درخواست‌ها اجرا شده است. این درخواست‌ها در مورد مسائل و موارد بی‌احترامی یا بدنام کردن افراد حقیقی یا حقوقی بوده است.

در میان دیگر کشور‌ها می‌توان به آلمان اشاره کرد که ۱۰۳ مورد درخواست برای حذف محتوا داشته (۱۸ درصد افزایش نسبت به شش ماه اول سال قبل) و هند ۱۰۱ مورد برای درخواست حذف محتوا که ۴۹ درصد نسبت به شش ماه اول سال قبل افزایش داشته است. چهار کشور بولیوی، جمهوری چک، اردن و اوکراین برای نخستین بار از گوگل درخواست کرده‌اند که محتوا را حذف کند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول