هویت خود را در شبکه‌های اجتماعی فاش نکنید

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، سرهنگ محمدخانی گفت: به دنبال ارجاع یک فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی زن جوانی مبنی بر اینکه فرد ناشناسی در یکی از شبکه های اجتماعی، تصاویر خصوصی اش را منتشر و با منتسب کردن اعمال خلاف حقیقت، قصد هتک حیثیت کردن وی را دارد، بررسی موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

با پی جویی های انجام شده، کارشناسان پلیس فتا موفق شدند نقاب از چهره مجازی متهم برداشته و هویت واقعی او را در فضای حقیقی آشکار کنند و متهم پس از شناسایی طی عملیاتی دستگیر شد.

وی به کاربران عضو شبکه های اجتماعی توصیه کرد هرگز اطلاعاتی را که نشان دهنده هویت شماست، ارسال نکنید. همچنین هرگز تصاویر نامناسب یا چیزهایی که هویت شما را به نمایش می گذارند، ارسال نکرده و عکس‌ها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را در سایتهای به اشتراک گذاری منتشر نکنید زیرا در این صورت دیگر شما صاحب آنها نیستید.

به گفته رئیس پلیس فتا گیلان اینگونه محتواها به سرعت توسط مجرمان اخلاقی منتشر می شوند. همچنین اطلاعات محرمانه، عکسها و ویدئوهای شخصی و خانوادگی را بر روی رایانه متصل به اینترنت نگهداری نکنید. به هر ناشناسی اعتماد نکرده، فضای شبکه های اجتماعی مملو از کاربرانی است که با هویت جعلی و برای مقاصد خاص مثل کلاهبرداری و سایر اقدامات غیرقانونی و مجرمانه نسبت به ارتباط گیری با کاربران اقدام می کنند.

انتشار فیلم مستهجن وسیله سو استفاده از زنان

سرهنگ جهانشیری رئیس پلیس فتا استان بوشهر در این باره بیان داشت: با شکایت زن جوانی مبنی بر هتک حیثیت در فضای مجازی، مأموران اقدامات خود را آغازکردند. طی بررسیهای اولیه و اظهارات شاکی مشخص شد که فردی در وبلاگی مدعی شده کلیپی دارای مضامین تخریبی علیه او در اختیار دارد و به صورت دادن مشخصاتی از شاکی توسط دیگران کلیپ را برای آنها ارسال می کند.

وی ادامه داد: با انجام تحقیقات فنی و نهایی متهم پرونده که به عنوان مسئول وبلاگ فعالیت می‌کرد، شناسایی و دستگیر شد.

رئیس پلیس فتا بوشهر در ادامه افزود: درج هرگونه مطالب توهین آمیز یا خلاف واقع در فضای مجازی که موجب تشویش اذهان عمومی علیه دیگران و هتک حرمت افراد شود جرم تلقی شده و با عاملان آن برخوردی قانونی و قاطع خواهد کرد.

شبکه اجتماعی بلای جان زن جوان

وی با اشاره به پرونده دیگری در خصوص تهدید به انتشار اطلاعات خصوصی یک شهروند بوشهری گفت: چندی قبل زن جوانی با مراجعه به پلیس مدعی شد فردی قصد انتشار اطلاعات خصوصی اش را دارد. با شکایت این فرد، مأموران بلافاصله اقدامات خود را آغاز کردند. بنا بر اظهارات این زن، وی عضو یکی از شبکه های اجتماعی است و فردی با رمز ورود وی را هک کرده و از طریق آن در حال ایجاد مزاحمت و اقدامات سوء علیه دیگران است و با درج الفاظ رکیک و زشت نسبت به این زن، او را تهدید با افشای مسائل خصوصی و خانوادگی در اینترنت کرده است.

وی ادامه داد: با بررسیهای فنی و تخصصی صورت گرفته توسط کارشناسان،دو متهم که از اقوام شاکی بودند شناسایی و دستگیر شدند. متهمین پس از رویت شواهد و مدارک موجود به جرم خود اعتراف کردند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول