شورای‌عالی فضای مجازی تنها «هماهنگ‌کننده» است

به گزارش «وبلاگ نیوز»،  مهدي اخوان بهابادي در گفت‌وگو با ايسنا، درباره اينكه آيا برنامه‌ريزي‌هايي در زمينه تغيير شكل در ساختارهاي فعلي وزارت ارتباطات صورت گرفته است گفت: فعلا خير. هر گاه به آن نزديك شديم اين موضوع را خواهيم گفت.

وي درباره اين‌كه آيا كليت اين موضوع را تاييد مي‌كند، خاطرنشان كرد: بايد وظايف دستگاه‌ها دوباره بازشماري شود تا بعد درباره اين موضوع تصميم گيري شود.

اما اخوان در ارزيابي خود به عنوان يكي از اعضاي شوراي عالي فضاي مجازي درباره وضعيت عملكرد دستگاه‌هاي زيرمجموعه وزارت ارتباطات عنوان كرد: نمي‌توان درباره دستگاه‌ها به طور يكسان نظر بدهيم. دستگاه‌هاي بسيار عالي داريم و در كنار آن‌ها دستگاه‌هاي متوسط و ضعيف هم وجود دارند به همين دليل اكنون نمي‌توان نسخه‌اي كلي براي تمام بخش‌ها تهيه كرد.

اما رضا تقي‌پور، وزير ICT كشور كه خود از اعضاي شوراي عالي فضاي مجازي است، درباره اين تغيير و تحولات و احتمال به وقوع پيوستن آن‌ها به ايسنا گفت:‌ تا جايي كه اطلاع دارم گفته شده است كه شوراي عالي فضاي مجازي شورايي راهبردي است و نقش هماهنگي ميان سازمان‌ها را برعهده دارد. بنابراين سازمان‌ها نقش و كاركرد خود را خواهند داشت و اين شورا تنها نقشه هماهنگي بين آن‌ها را برعهده خواهد داشت و بيشتر بر انجام ماموريت سازمان‌ها نظارت خواهد كرد.

در هر حال با توجه به اين صحبت‌ها به نظر مي رسد فعلا بايد منتظر ماند تا درنهايت گذشت زمان مشخص كند كه كاركرد شوراي عالي فضاي مجازي در اين زمينه چگونه خواهد بود و آيا ساختار سازمان‌ها دستخوش تغيير مي‌شود يا خير.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول