نگرانی نقض حقوق شخص نروژی‌ها در فیس بوک

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از کامپیوترورلد، آژانس حفاظت از داده های نروژ قصد دارد در مورد خدمات شناسایی هویت تصویری کاربران که به تازگی از سوی فیس بوک راه اندازی شده، تحقیق کند. تحقیقات یاد شده از پاییز امسال آغاز خواهد شد.

فیس بوک مدتی است به کاربران امکان داده از فناوری تشخیص بصری برای تسهیل برچسب زدن به افراد در عکس ها استفاده کنند. با این حال بسیاری از کاربران و صاحب نظران امنیتی از آن بیم دارند که فناوری یاد شده امنیت و حریم شخصی و خصوصی کاربران را به خطر اندازد و باعث افشای اطلاعات محرمانه آنها برای اشخاص و گروه های ثالث شود.

آژانس حفاظت از داده های نروژ قصد دارد در مورد نحوه عملکرد این فناوری با مسئولان فیس بوک وارد مذاکره شود تا اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کند و پاسخگوی نگرانی های عمومی باشد.

این اولین بار نیست که آژانس حفاظت از داده های نروژ در مورد عملکرد فیس بوک تحقیق می کند. در سال 2011 هم این کشور و دیگر کشورهای حوزه اسکاندیناوی تلاش کردند در مورد سیاست های فیس بوک در زمینه حریم شخصی اطلاعات بیشتری کسب کنند و دریابند مدیران فیس بوک چگونه اطلاعات شخصی کاربران را نگهداری می کنند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول