زن و شوهر مجرم سایبری در رشت دستگیر شدند

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، ایرج محمدخانی در جلسه پلیس فتای گیلان با اشاره به دستگیری زوج مجرم در فضای مجازی، اظهار کرد: تیم رصد این پلیس در یکی از شبکه‌های اجتماعی خارجی زوجی را شناسایی کردند که اقدام به انتشار تصاویر مبتذل در فیس بوک می‌کردند.

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی گیلان افزود: پلیس فتا محل سکونت آنها در رشت شناسایی کرده و این زن و شوهر را با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار کردند.

وی با اشاره به اینکه متهمان با مشاهده شواهد و قرائن موجود به بزه انتسابی اعتراف کردند، ادامه داد: این زوج با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

محمدخانی خاطرنشان کرد: انتشار محتوای خلاف عفت عمومی در فضای مجازی براساس بند 2 ماده 6 قانون مجازات اسلامی و ماده 14 قانون جرایم رایانه‌ای جرم تلقی می‌شود و قانونگذار برای کسانی که مرتکب چنین جرایمی می‌شوند مجازات جزای نقدی و حبس در نظر گرفته است.

وی از شهروندان خواست تا از انتشار تصاویر شخصی و خانوادگی خود در اینترنت به صورت جدی خودداری کنند و به این نکته توجه داشته باشند که افراد زیادی در شبکه‌های اجتماعی با اهداف خاص و از پیش برنامه‌ریزی شده فعالیت دارند که به دنبال مقاصد مجرمانه مختلفی از جمله هتک حیثیت، اخاذی، کلاهبرداری، جعل هویت، سرقت اطلاعات و ترویج فرهنگ ابتذال غرب هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: غفلت شهروندان از این موضوع ممکن است کیان خانوادگی و حریم خصوصی آنها را تحت‌الشعاع قرار دهد و به لحاظ روحی و روانی آسیب جدی را به پیکره خانواده وارد کند.

انتهای پیام/.

  • شهروند

    ای بابا!
    چرا هر چی مجرم سایبریه در گیلان یافت می شه!!!!
    موندیم که پلیس فتای گیلان در شناخت و کشف مجرمین سایبری فعال هست؟! و یا اکثر مجرمان در این خطه متمرکز شده اند؟!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول