به آتش کشیدن چند معبد بودایی در پی اهانت به قرآن در فیس‌بوک

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از ایرنا، هزاران نفر از مسلمانان بنگلادشی عصر روز یکشنبه نسبت به انتشار عکسی اهانت آمیز نسبت به قرآن کریم در “فیس بوک” توسط بوداییان آن کشور اعتراض کرده و تعدادی از معابد بوداییان را به آتش کشیدند.

مسلمانان معترض و خشمگین بنگلادشی نسبت به این اهانت با انجام راهپیمایی اعتراض آمیز تعدادی خانه و معابد مربوط به بوداییان شرق آن کشور را تخریب کرده و آتش زدند.

در پی انتشار تصویر موهن در شبکه اجتماعی فیس بوک معترضان در جنوب بنگلادش ضمن بستن خیابان ها، تعدادی از معابد بوداییان را آتش زدند و پس از به آتش کشیده شدن 11 معبد بوداییان، و آسیب رساندن به دو معبد دیگر، مقام های مسئول از نیروهای نظامی خواستند که کنترل منطقه جنوب شرق شهر رامو، در نزدیکی شهر بندری چیتاگونگ را بدست گیرند واکنون هر گونه اعتراض و تظاهرات در منطقه ممنوع شده است.

به دلیل آنکه پیش‌تر بوداییان خانه هایشان را ترک کرده بودند، این درگیری ها هیچ تلفات جانی بدنبال نداشت.

نیروهای گارد مرزی شبه نظامی بنگلادش، پلیس ضد شورش و نیروهای واکنش سریع ضد جرم بسرعت به محل حادثه فراخوانده شدند.

سلیم محمد جهانگیر، یکی از روسای پلیس منطقه اعلام کرد: امنیت فردی که عکس ضد اسلامی را در فیس بوک منتشر کرده ومادرش توسط پلیس تامین شده است.

محی الدین خان عالمگیر، وزیر کشور بنگلادش نیز به سرعت به محل حادثه رفت و خواستار تنبیه سریع حمله کنندگان به معابد بوداییان شد.

وی این اقدام را نقشه ای برنامه ریزی شده برای تخریب فضای سنتی صلح آمیز اجتماعات محلی دانست.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول