به زودی «کتابلاگ» راه اندازی می شود

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» مهدی سعیدی، مدير كل امور فضاي مجازي و محتواي ديجيتال نهاد كتابخانه‌هاي عمومي، ماموریت اصلی این نهاد را ارتقای سرانه مطالعات مفید وتوسعه مطالعه در کشور اعلام کرده و افزود: بر این اساس اداره کل فضای مجازی تصمیم گرفت که به صورت حداکثر از فضای مجازی استفاده کند و این دومین سال حضور در نمایشگاه رسانه های دیجیتال است.

وی در خصوص معرفی خدمات مرکز در نمایشگاه گفت: غرفه کودک، چکیده خوانی آنلاین به همراه مسابقه آنلاین و نیز ایستگاه ارائه و معرفی محصولات به مخاطبان از جمله خدماتی است که در این بخش ارائه می شود.

سعیدی همچنین در رابطه با محصولات قابل ارائه در این نمایشگاه نیز گفت: معرفی “شبکه اجتماعی کتاب خوان حرفه ای”، کتابخانه دیجیتال، نرم افزار مدیریت کتابخانه تحت وب، محصولات نمایه، شبکه بلوتوث، سامانه کتاب من، سامانه کتاب برتر و نیز کتابلاگ است.

مدیر کل امور فضای مجازی و محتوای دیجیتال نهاد کتابخانه های عمومی در خصوص “کتابلاگ” گفت: این سرویس وبلاگ با هدف ایجاد پاتوق نقد، نظر و بررسی بلاگرها برپا شده است و هدف رقابت با دیگر سرویس بلاگ ها نیست بلکه تصمیم داریم به جذب وبلاگ نویسان اهل مطالعه بپردازیم، البته این سرویس به زودی راه اندازی خواهد شد.

وی در خصوص شورای عالی فضای مجازی نیز گفت: این شورا که در اسفندماه سال گذشته به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده است، و بعد از شورای امنیت ملی، دومین شورایی است که رئیس سه قوه در آن حضور دارند و در این شورا نگاه کلان برای ساماندهی فضای مجازی وجود دارد و نگاهی ایجابی، مستحکم و راهبردی مناسب با زیرساخت های فنی، فرهنگی و محتوایی کشور است.

سعیدی با بیان اینکه با تشکیل این شورا مقام معظم رهبری این مطالبه را دارند که ما نظام جمهوری اسلامی را در فضای مجازی باید تعریف کنیم، افزود: عضویت شخصیت های فرهنگی در این شورا نشان دهنده این است که دغدغه های مقام معظم رهبری فرهنگی است و امیدواریم این شورا بتواند با هماهنگی لازم برای جلوگیری از موازی کاری ها برای بیان حرف آخر و فصل الخطاب نقش را ایفا کند.

مدیر کل امور فضای مجازی و محتوای دیجیتال نهاد کتابخانه های عمومی در مورد اشکالات احتمالی آتی این شورا گفت: در تقسیم بندی سه گانه شورا، محتوایی، زیر ساخت فنی و امنیت، چند مورد دیده نشده است. از جمله حریم خصوصی در فضای مجازی که نیازمند بحث های پیچیده حقوقی است که در این سه بخش مساله تعریف حریم خصوصی پوشش داده نمی شود و احتیاج به نظر کارشناسی دارد تا در بلندمدت از تدارک ندیدن نیازمندی هایی که دیده نشده است، دچار آسیب نشویم.

وی در پایان در خصوص مطالبه اهالی فرهنگ از شورای عالی فضای مجازی نیز گفت: تدوین شاخص های فعالیت های فرهنگی در فضای مجازی از مهمترین مطالبات اهالی فرهنگ است و این شورا با جایگاه قانونی و حقوقی که دارد دقیقا این صلاحیت را دارد که به سرعت اقدام به یک پژوهش جامع، عمیق و درست در خصوص شاخص های فرهنگی داشته باشد و متناسب با شان آن ها کارها را صورت دهد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول