شبکه‌های اجتماعی در نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال ششم

به گزارش خبرنگار «وبلاگ نیوز» اغلب شبکه های اجتماعی ای که امسال در نمایشگاه حضور یافته اند، همان هایی هستند که سال گذشته حضور داشته اند. به این خاطر بیشتر سوال مان تغییرات یک ساله این شبکه های اجتماعی است.

شبکه اجتماعی همسخن

همسخن” در دو قالب فعالیت پرتال و شبکه اجتماعی، فعالیت می کند و بالغ بر صدهزار کاربر دارد.

همسخن، نسبت به سال گذشته حضور کمرنگ تری را دارد و به گفته مدیران این شبکه، این موضوع به علت عدم هماهنگی مرکز رسانه های دیجیتال برای کوچک بودن غرفه و عدم پرداخت بعضی امکانات بوده است.

تنها برنامه همسخن در نمایشگاه امسال، برگزاری یک همایش در روزهای پایانی آن است و هدف از آن، معرفی امکانات جدید این سایت و آشنا شدن کاربران مجازی به صورت حقیقی با یکدیگر، است.

شبکه اجتماعی آی تگ

آی تگ“، بیش از ده هزار کاربر دارد و یکی از مهمترین تغییرات شبکه اجتماعی آی تگ در یک جمله و به نقل از مدیر آن، تبدیل آن به شکل یک شبکه اجتماعی مورد قبول است زیرا امکانات زیادی به آن اضافه شده است.

یکی از اهداف حضور در نمایشگاه معرفی نسخه جدید آن است که بیش از چند هفته از رونمایی آن نگذشته است.

شبکه اجتماعی دل شکسته

دل شکسته” یک شبکه اجتماعی است با گروه های مختلف که بیشترین استقبال از بخش ادبی و شعر است.

این شبکه اجتماعی با هدف معرفی سایت در نمایشگاه حضور داشته و تا کنون 28هزار کاربر دارد.

“دل شکسته” در سال گذشته تغییرات زیادی داشته است. یکی از مهمترین تغییرات آن، استفاده از 4 ابر سرور است که بر سرعت آن تاثیر گذاشته است.

علاوه بر این، در گذشته کاربران ساده حداقل باید 300ثانیه صبر می کردند تا سایت بارگذاری شود، ولی الان با کمترین سرعت اینترنت هم شبکه بارگذاری می شود.

تغییر گرافیک قالب از دیگر تغییرات آن محسوب می شود و میهن دانلود از جمله اسپانسرهای آن محسوب می شود.

شبکه اجتماعی سنگری ها

سنگری ها” با هدف ایجاد یک شبکه اجتماعی سالم فعالیت خود را در نمایشگاه رسانه های دیجیتال سال گذشته آغاز کرده و تاکنون با گذشت یک سال از فعالیتش، قریب به 1300 عضو دارد و مانند دیگر شبکه های اجتماعی، فعالیت می کند. با این تفاوت که جزو معدود شبکه های اجتماعی ارزشی است و هدف از آن حفظ و ادامه راه خط شهداست.

گفتنی است مدیران این شبکه اجتماعی کار خود را از یک گلزار شهدا آغاز کرده است و زیر نظر ارگان خاصی نیست.

شبکه اجتماعی تبیان

تبیان” با هدف معرفی خدمات خود در نمایشگاه رسانه های دییجیتال شرکت کرده است و تحت سه عنوان به معرفی خدمات خود می پردازد، سایت، شبکه اجتماعی و معرفی نرم افزار ام ایران در بخش بین الملل می پردازد.

به گفته مدیران شبکه اجتماعی تبیان، این شبکه از جمله خدمات موسسه تبیان است که با استقبال خوبی مواجه شده و تا کنون تعداد اعضای آن افزایش چشم گیری داشته است.

نت ایران

محمد نصر آبادی مدیر غرفه “نت ایران” در پاسخ به سوال خبرنگار «وبلاگ نیوز» در خصوص سابقه فعالیت این شبکه اجتماعی گفت: این شبکه اجتماعی از سال 88 شروع به کار کرده است و تا کنون بیش از 22هزار و 500 کاربر دارد و روزانه بیش از 70 هزار بازدید از آن صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه تا کنون بیش از ده ها مورد هک بر روی سایت اتفاق افتاده است گفت:  با اینکه در فاصله زمانی بسیار اندک نت ایران مورد حمله هکرها قرار می گیرد اما تا کنون فعالیت خود را متوقف  نکرده و کمتر از چند ساعت پس از هک شدن، بر آن فائق آمده و دوباره به جریان عادی فعالیت خود پرداخته است و تنها زمانی که نسخه جدید آن در حال بارگزاری بود، به مدت یک هفته، سایت از دسترس خارج شده بود.

مدیر غرفه نت ایران در خصوص نسخه فعلی سایت نیز گفت: تا کنون دو نسخه در سایت رونمایی شده است و اکنون نسخه سوم آن بارگزاری شده است و در آن امکانات ویژه ای قرار دارد که در سایر شبکه های اجتماعی موجود کمتر دیده شده است.

نصر آبادی در رابطه با خدمات جدید و ویژه این شبکه اجتماعی نیز گفت: تبدیل فیلم ها به فرمت مدرن webm و استفاده از HTML5 یکی از خدمات خاص ماست که این فرمت قوی برای اولین بار توسط گوگل و در شبکه یوتیوب استفاده شد و قابل مشاهده بر روی تمامی ابزارهای مدرن امروزی است؛ قابلیت های فراوانی در حفظ کیفیت فیلم و فشرده سازی و به دنبال آن کاهش اندازه فیلم دارد. ما فرمت webm را با استفاده از کدهای HTML5 در اختیار کاربر قرار داده است.

مدیر غرفه نت ایران با بیان اینکه بازدیدکنندگان اکثرا با شبکه های اجتماعی آشنا هستند و این باعث می شود که سوالات تخصصی تر و مهمتری را مطرح کنند، گفت: تعدادی از بازدیدکنندگان از اعضای سایت هستند که به بیان پیشنهاد و ذکر انتقاداتی می پردازند و تعداد هم با معرفی سایت، با روند کار آشنا می شوند.

افسران جوان جنگ نرم

شبکه خبری-اجتماعی “افسران” هم با حضور در نمایشگاه ششم، همانند سال گذشته به ارتباط گیری با کاربران فعلی و جذب کاربران جدید می‌پردازد.

این شبکه در روزهای نمایشگاه میهمان شخصیت‌هایی چون پدر شهید مصطفی احمدی روشن، فرج‌الله سلحشور و سردار کارگر بوده است.

برای دنبال کردن آخرین اخبار این غرفه، صفحه سوژه روز نمایشگاه ششم را دنبال کنید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول