«پیروزی مهم» دانشجویان یهودی فرانسه در برابر توییتر

به گزارش «وبلاگ نیوز»، فرهنگ نیوز نوشت: بی.بی.سی در خبری اعلام کرد “توییتر” با حذف پیام های حاوی توهین علیه یهودیان موافقت کرده است و پذیرفته که موجی از پیام‌های حاوی توهین به یهودیان را که در میان اعضایش در فرانسه جریان دارد حذف کند.

این پیام‌ها (توییت‌ها) که با برچسب یا هشتگ unbonjuif# (یهودی خوب) همراه است، به یکی از پرطرفدار‌ترین هشتگ‌های چند روز گذشته در میان کاربران فرانسه زبان توییتر تبدیل شده است.

میکروبلاگ “توییتر” پس از تهدید به اقدام قانونی از سوی یک گروه دانشجویی یهودی با حذف این توییت‌ها موافقت کرده است. اتحادیه “دانشجویان یهودی فرانسه” قصد داشت برای وادار کردن توییتر به این کار، به حکم دادگاه متوسل شود. اما در پی ملاقاتی بین مدیران ارشد توییتر و “جاناتان هیو” رییس و نماینده حقوقی این گروه دانشجویی، توییتر با حذف توییت‌های توهین آمیز موافقت کرد.

در این ملاقات نمایندگان توییتر فهرستی از توییت‌ها را دریافت کرده اند که اتحادیه دانشجویان یهودی فرانسه خواستار حذف آن‌ها بوده است.

استفن لیلی، وکیل این اتحادیه به خبرگزاری فرانسه گفته موکلش “پیروزی مهمی” را در برابر توییتر کسب کرده است.

این اتحادیه در عین حال از توییتر خواسته هویت کسانی را که از این هشتگ توییتر “سوءاستفاده” می‌کنند افشا کند، اما توییتر هنوز در این باره هیچ موضع روشنی اتخاذ نکرده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول