یک چهارم کودکان می‌گویند بدون توییتر نمی‌توانند زندگی کنند

به گزارش «وبلاگ نیوز»، شرکت امیز (Amaze) نتایج تحقیقات خود را درباره تاثیر تکنولوژی بر رفتار و عقاید کودکان 10 تا 15 سال منتشر کرده است.

بر اساس یافته‌های این تحقیق کودکان کم سن و سال‌تر مهم‌ترین دارایی دیجیتالی خود را تلفن‌همراهشان بیان کرده‌اند که با آن بازی می‌کنند و در زندگی روزمره خود به همراه دارند.

24 درصد پرسش‌شوندگان (نزدیک به یک چهارم) بیان داشته‌اند که بدون توییتر قادر به زندگی نیستند. هر چند که گوگل، یوتیوب و فیس‌بوک، سایت‌های محبوب این نوجوانان هستند اما آن‌ها در پی آمدن «چیز بزرگتر بعدی» هستند و به گذرا بودن این شبکه‌های اجتماعی واقفند.

در سوالی از پرسش‌شوندگان خواسته شده‌است که بگویند هنگامی که در فیس‌بوک هستند اوقات خود را چگونه سپری می‌کنند. 20.6 درصد اعلام داشته‌اند که بر وضعیت دوستانشان نظر می‌گذارند، 18 درصد از ابزار چت استفاده می‌کنند و 16 درصد چیزی را دوست (like) می‌دارند.

نوجوانان بین 13 تا 16 سال به طور متوسط 450 دوست در فیس‌بوک دارند که دختران به نسبت پسران تعداد دوستان بیشتری دارند. برخلاف آن‌چه تصور می‌شود که این نسل نسبت به مفهوم حریم‌خصوصی شکننده باشند، اما آن‌ها درک به نسبت درستی و شناخت خوبی نسبت به حریم خصوصی در این شبکه‌اجتماعی دارند و راه‌های امنیت بیشتر را در شبکه‌های اجتماعی آموخته‌اند.

بالای 93 پاسخگویان اظهار داشته‌اند که پروفایل، وضعیت و نگاره‌هایشان تنها برای دوستانشان قابل رویت است. میانگین سنی پاسخگویان این تحقیق برای اولین باری که وارد شبکه‌های اجتماعی شده‌اند، 11 سال است و میانگین سنی  اولین مصرف بازی‌های رایانه‌ای شش سال و نیم است که با میانگین سنی بازدید از وبگاه‌ها برابری می‌کند.

شرکت امیز به مطالعات انتظارات، نگرش‌ها و رفتارهای مصرف‌کنندگان فناوری از دریچه دیجیتالی در 104 کشور و به 28 زبان می‌پردازد.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول