تویيت‌هاي نژاد پرستانه در آمريکا علیه اوباما به حد بي‌سابقه‌اي رسيد

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از واحد مرکزی خبر، یک وبلاگ انگلیسی نقشه ای از پیام های نفرت انگیزی که علیه رئیس جمهور آمریکا در توییتر منتشر شد تهیه کرده است.

به نوشته روزنامه لوفیگارو در اینترنت، در دو هفته آخر مبارزات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، بیشترین تعداد توییت ها از جنوب آمریکا و ایالت های جمهوری خواه منتشر شد.

باراک اوباما در حالی برای یک دوره دیگر به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شد که مخالفان خود را دارد. هر چند برخی از مخالفان او را به علت برنامه هایش انتقاد می کنند، برخی دیگر او را به خاطر رنگ پوست اش مورد حمله قرار می دهند. این پدیده که در توییتر بازتاب بسیاری یافت مورد توجه وبلاگ انگلیسی «فلوتینگ شیپ» متخصص در نقشه برداری در شبکه قرار گرفته است.

فلوتینگ شیپ به دنبال انتشار پستی در سایت آمریکایی جیزبل مبنی بر اینکه توییت های با ماهیت نژادپرستانه پس از اعلام نتیجه انتخابات آمریکا به حد بی سابقه ای رسیده و در آن گفته شده «این سیاه پوست باز هم انتخاب شد» و شش میلیون بار در دو روز دیده شده، تصمیم گرفت مکان های انتشار این توییت ها را در نقشه آمریکا مشخص کند.

این سایت انگلیسی اعلام کرد: ما سیصد و نود و پنج توییت به شدت نفرت انگیز علیه باراک اوباما را شناسایی کردیم.

فلوتینگ شیپ افشا کرد که ایالت های جنوبی آمریکا در زمینه انتشار پیام های نژادپرستانه و ابراز نفرت به اوباما بسیار فعال تر از بخش های دیگر آمریکا بوده اند.

در می.سی.سی.پی و آلاباما میزان این پیام ها بسیار زیاد بود. در جرجیا، لوئیزیانا و تنسی نیز پیام های نژادپرستانه بسیاری منتشر شد. بیشتر این پیام ها از مکان هایی منتشر شدند که میت رامنی بیشترین میزان رای الکترال جمع آوری کرده است. در تگزاس، لوئیزیانا و کارولینای جنوبی، سنگر جمهوری خواهان، تعداد توئیت های نژادپرستانه به بالاترین حد می رسد.

هر چند شکافی میان شمال و جنوب وجود دارد اما در ایالت های شمالی نیز چنین پیام هایی دیده می شود. در داکوتای شمالی، یوتا و میسوری شمار پیام های نژاد پرستانه علیه اوباما بسیار زیاد است. در نیویورک کمترین میزان این نوع پیام ها دیده می شود.

به گفته یکی از وبلاگ نویسان لوموند، این پیام ها یادآور جنگ داخلی آمریکاست.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول