همه حواشی تبدیل یک موسسه تحقیقاتی «مخابراتی» به پژوهشگاه فضای مجازی

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل از ایسنا، پیش از این، پژوهشگاه فضای مجازی طبق اساس نامه مرکز ملی فضای مجازی به عنوان یک واحد تابعه به تصویب شورای عالی فضای مجازی رسیده که پس از استحضار مقام معظم رهبری ابلاغ شده است.

پژوهشگاه فضای مجازی در حال حاضر شامل چهار پژوهشکده با عناوین پژوهشکده فناوری ارتباطات، پژوهشکده فناوری اطلاعات، پژوهشکده امنیت و پژوهشکده مدیریت راهبردی بوده است که طی اعلام رییس مرکز ملی فضای مجازی، پژوهشکده‌ای در حوزه محتوا نیز به چهار پژوهشکده مذکور اضافه خواهد شد.

گفتنی است نمایندگان ناظر در شورای عالی اداری با انتشار نامه‌ای خطاب به رییس مجلس شورای اسلامی مصوبه این شورا مبنی بر انتقال موسسه تحقیقات ارتباطات و فناوری اطلاعات را از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به مرکز ملی فضای مجازی را زیر سوال برده و تایید نکردند.

اسماعیل جلیلی و سیدامیرحسین قاضی زاده، دو نماینده مجلس شورای اسلامی و اعضای ناظر شورای عالی اداری در نامه‌ای خطاب به دکتر لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی ضمن زیر سوال بردن انتقال مذکور، خواستار پیگیری و لغو مصوبه مذکور شدند.

مهدی اخوان بهابادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی پیش از این در تلاش بود تا این موسسه را از وزارت ارتباطات جدا کرده و ذیل مجموعه مرکز ملی فضای مجازی قرار دهد. بعد از تغییر مدیران پست بانک این دومین تغییر مهم بعد از برکناری تقی‌پور از وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول