گوگل‌پلاس؛ دومین شبکه‌ اجتماعی دنیا

به گزارش«وبلاگ نیوز» و به نقل ازموبنا،  آی تی آنالیز نوشت: مؤسسه تحقیقاتی Trendstream در انگلیس اعلام کرد که شبکه اجتماعی گوگل پلاس بعد از فیس‌بوک عنوان دومین شبکه اجتماعی جهان را از آن خود کرده است.

بنابر این گزارش، سایت یوتیوب جایگاه سوم را در میان شبکه‌های اجتماعی محبوب به خود اختصاص داده و توییتر در جایگاه چهارم جدول نشسته است؛ همچنین شبکه اجتماعی LinkedIn رتبه پنجم سایت‌های شبکه اجتماعی را در اختیار دارد.

تعداد کل کاربران فعال فیس‌بوک اواخر سال گذشته 693 میلیون نفر اعلام شد. این در حالی است که تعداد کاربران گوگل پلاس به 343 میلیون نفر رسیده و تعداد کاربران توییتر هم 288 میلیون نفر اعلام شده است.

به این ترتیب پیش‌بینی می‌شود در طول سال 2013 فیس‌بوک و گوگل پلاس سریع‌ترین رشد را در میان شبکه‌های اجتماعی داشته باشند.
آمارها نشان داده 21 درصد کل کاربران اینترنت در دنیا عضو توییتر هستند، 21 درصد از سرویس یوتیوب استفاده می‌کند، 25 درصد عضو فعال Google+ هستند و 51 درصد از سرویس‌ شبکه اجتماعی فیس‌بوک بهره می‌برند.

سرویس شبکه اجتماعی گوگل موسوم به «گوگل پلاس» به عنوان لایه‌ای که خدمات اجتماعی مختلف گوگل از جمله پروفایل گوگل و گوگل باز را در خود ادغام می‌کند، امکانات جدید بسیاری از جمله حلقه‌ها، پاتوق‌ها، جرقه‌ها، و تجمع‌ها را نیز ارایه می‌کند. گوگل پلاس بزرگ‌ترین تلاش گوگل برای رقابت با شبکه اجتماعی فیس‌بوک است.

این سرویس سال ۲۰۱۱ به طور آزمایشی آغاز به کار کرد که در این مرحله کاربران صرفاً از طریق دعوت‌نامه از جانب دیگر اعضا  قادر به عضو شدن در این شبکه بودند. به ادعای سازندگان گوگل پلاس در حالی که فیس‌بوک با اتهاماتی نظیر نقض حریم کاربران رو به رو است، گوگل پلاس با استفاده از قابلیت‌های خود این امکان را به کاربران می‌دهد تا بر روی اطلاعاتی که قصد اشتراک گذاشتن آن‌ها را با دیگران دارند اشراف کامل داشته باشند.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول