درخواست کمک سایبری 30 کشور از ایران

به گزارش«وبلاگ نیوز» مهدی اخوان بهابادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی، در گفتگو با مهر، با اشاره به موفقیت ایران در زمینه کشف و شناسایی حملات سایبری گفت: در مورد یک موضوع و یک حمله ویروسی خاص نزدیک به 30 کشور از ایران درخواست کردند که برای خنثی سازی این حملات به آنها کمک کند.

اخوان بهابادی در مورد رتبه ایران در حوزه دفاع سایبری گفت: از آنجایی که یک نهاد متمرکز برای اعلام رتبه‌بندی وجود ندارد ما نیز در این رابطه اظهار نظر دقیق نمی‌کنیم اما طبق اظهارنظرهای غیررسمی منابع خارجی، ایران جزء 5 قدرت برتر سایبری دنیا است.

وی بحث امنیت فضای مجازی در شورای عالی فضای مجازی را متفاوت از آنچه که عموم مردم با آن درگیر هستند، عنوان کرد و گفت: بعضا دیده می‌شود که یک دشمن مشخص به یک سری دستگاههای حاکمیتی مانند تاسیسات هسته ای و نفتی حمله می‌کند و ما باید به صورت متقابل نسبت به این حملات دفاع انجام دهیم.

وی با بیان اینکه در حوزه فضای مجازی حملات سایبری متداول است و در کشورهای دیگر نیز دیده می شود، ادامه داد: در شورای عالی فضای مجازی درگیر این قسمت از امنیت فضای مجازی هستیم و برای تقویت دائم این بخش نیز برنامه هایی در دست اقدام داریم.

اخوان بهابادی گفت: دشمن زمانی که می‌بیند ایران در حوزه دفاع سایبری در حال تقویت است، دغدغه هایی را در میان مردم ایجاد می‌کند و به عنوان مثال به کاربران ایرانی می‌گوید حریم شخصی‌تان به خطر می‌افتد.

دبیر شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه در مسائل حریم خصوصی در کشور قوانین محکمی وجود داشته که جای هیچ نگرانی نیست، تصریح کرد: در شورای عالی فضای مجازی حوزه امنیت اولویت محسوب نمی‌شود و اولویت با محتوای فضای مجازی است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت اجرای طرح ارتقای سایبری گفت: این طرح در مرحله اجرا قرار دارد و باید در حوزه دفاع سایبری توانمندی کشور را بالا ببریم تا در برابر حملات سایبری آسیب ناپذیر باشیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول