پلیس فتا هم به لیست طویل «تحریمی»ها پیوست

به گزارش «وبلاگ نیوز»، وزارت خزانه‌داری ایالات متحده امریکا اعلام کرد که پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران (فتا) را جزو لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

دیوید کوهن، معاون تروریسم و اطلاعات مالی وزیر خزانه داری امریکا در این اطلاعیه گفته است: سیاست ما روشن است. تا زمانی که ایران به خودداری از پرداختن به نگرانی‌های جامعه جهانی در مورد برنامه اتمی‌اش ادامه می‌دهد، ایالات متحده تحریم‌های سختگیرانه‌تری را اعمال خواهد کرد و فشار اقتصادی را علیه ایران شدت خواهد بخشید.

در این اطلاعیه آمده است: هر گونه دارایی یا منفعت در دارایی در خاک آمریکا یا در تصرف و یا در کنترل اشخاص آمریکایی که نهادها و افراد تحریم شده نفعی در آن‌ها دارند مسدود می‌شود و اشخاص آمریکایی کلا از ورود به معامله با آن‌ها منع می‌شوند.

به اعتقاد برخی از کارشناسان، عدم ارتباط ایران با امریکا در زمینه‌های مختلف سبب می‌شود این تحریم‌ها به نتیجه‌ای که دولتمردان امریکایی می‌خواهند، نینجامد.

استنادهای دولت امریکا برای اعمال این تحریم‌ها، گزارش‌های حقوق بشری است که بارها توسط مسئولان حقوقی و قضایی ایران اتهام «سیاسی بودن» را دریافت کرده‌اند.

بهانه‌هایی برای «تحریم»

وزارت خزانه‌داری امریکا در یکی از بهانه‌های تحریم پلیس فتا آورده است: پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات ایران در سال ۲۰١۲ دستور حذف بلاگ‌های ایرانی را داد و اتهاماتی را علیه برخی از افراد مرتبط با این بلاگ‌ها طرح کرد.

این در حالی است که پیگیری‌های «وبلاگ نیوز» نتوانست نمونه مشخصی در سال 2012 پیدا کند که در آن پلیس فتا «دستور حذف وبلاگ‌های ایرانی» را صادر کرده باشد.

از دیگر بهانه‌های اعلام شده برای تحریم پلیس سایبری ناجا، فیلتر کردن تارنماها و ردیابی فعالیت‌های اینترنتی «مشکوک» است که برای آن‌ها هیچ مستنداتی ارائه نشده است.

موضوع مرگ «ستار بهشتی» هم از دیگر بهانه‌های تحریم پلیس فتا از سوی امریکاست که در آن آمده است این وبلاگ‌نویس بدون حکم قضایی تحت بازداشت بوده است. ادعایی که به‌صراحت توسط مسئولان قضایی کشور و نمایندگان مجلس رد شده است.

در گزارش تحقیق نمایندگان مجلس در پرونده این وبلاگ‌نویس آمده است که «ستار بهشتی» در تاریخ 26 مهر 91 توسط شعبه چهارم بازپرسی دادسرای فرهنگ و رسانه تهران طی نیابت قضائی از دادسرای عمومی و انقلاب رباط‌کریم بازداشت شده است.

تحریم سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی

در بخش دیگری از این اطلاعیه، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات (CRA) نیز جزو لیست تحریم قرار گرفته است. ادعای وزارت خزانه‌داری امریکا این است که CRA فیلتر محتوای اینترنت را اعمال می‌کند.

در بخشی از این ادعا آمده است: این تلاش گسترده بر انسداد دسترسی به نسخه‌های انگلیسی و فارسی رسانه‌های خبری خارجی، رسانه‌های اجتماعی، وبلاگ‌ها و دیگر تالارهای عمومی متمرکز بود.

ادعایی که همانند بهانه‌های مطرح شده در تحریم پلیس فتا، بدون سند بیان شده است.

انتهای پیام/.

  • javad

    آمریکا هم دیگه خودشو مسخره کرده ها… هیچ سرگرمی دیگه ای نداره جز اینکه به ایران گیر بده و هی تحریمش کنه اونم به بهانه های مختلف و مسخره!!! خب هر کشور و حکومتی برا خودش یکسری قوانین تعریف شده ای داره نمیشه که توی امور کشورهای دیگه دخالت کرد.. این کارها و رفتارهای امریکا همش دخالت توی امور کشور ج.ا.ایرانه و خلاف معاهدات بین المللیه که خودش هی داره از اونا سخن میگه علیه کشورهایی که نوکرش نمیشن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول