«برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نمی‌تواند موازی‌کاری با سایر نمایشگاه‌هایی از این دست باشد»

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از فارس، مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر ارشاد، سردار مقدم‌فر، معاون فرهنگی سپاه، حسن علیزاده، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال و سردار قاسمی از فرماندهان سپاه روز چهارشنبه 25 بهمن برگزار شد.

سید محمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عصر چهارشنبه 25 بهمن در مراسم افتتاحیه نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی (سراج) که در محل مصلی تهران افتتاح شد، گفت: خوشبختانه ایام بسیار خوبی را برای برگزاری این نمایشگاه انتخاب کرده‌ایم. بهمن ماه تجدید میثاق با امام راحل است و نباید فراموش کرد که در گذشته چه اتفاقاتی افتاده است.

وی گفت: هیچ انقلابی مانند انقلاب اسلامی ایران اینچنین فراگیر نبوده که از تهران تا دورترین نقطه کشور را در بر بگیرد. بنابراین یادآوری دوران پیروزی انقلاب اسلامی لازم است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: باید با دستاوردها، پیشرفت‌ها و با بهره‌گیری از فضای مجازی در این راستا قدم‌هایی برداشت. اینکه هر سال در سالگرد انقلاب اسلامی به آرمان‌های انقلاب برمی‌گردیم بسیار خوب است.

حسینی با بیان اینکه در همه زمینه‌ها اقداماتی را می‌توان با تکیه به جوانان باانگیزه انجام داد، اظهار داشت: امیدواریم در زمینه رسانه‌های دیجیتال با حضور جوانان گام‌های بلندی برداشته شود. واقعیت‌ها را نباید نادیده گرفت و باید با وضع موجود به وضع آرمانی خود برسیم.

وی گفت: باید یک همگرایی ایجاد شده و از همه ظرفیت‌ها استفاده کنیم. اگر ما اهل مبارزه و جهاد باشیم خدا الهیاتش را شامل حال ما می‌کند.

مقدم‌فر: باید این نمایشگاه‌ها بیش‌تر شود

خبرگزاری تسنیم هم گزارش داد که حمیدرضا مقد‌م‌فر معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در این مراسم در سخنانی گفت: شاید در آغاز، این نمایشگاه کار کوچکی به‌نظر بیاید، اما افتتاح آن نشان می‌دهد که کار بزرگی انجام شده است.

وی ادامه داد: افتتاح نخستین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با توجه به اینکه ما در شرایط جنگ نرم و جنگ سایبری قرار داریم، اقدام خوبی است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در ادامه تصریح کرد: یک اقدام خوب در جهت افتتاح این نمایشگاه انجام شده و قرارگاه خاتم‌ الاوصیای حزب‌الله سایبری که به‌خوبی از آن حمایت کرده است، تأثیر بسزایی در تشکیل جبهه فرهنگی کشور دارد.

مقدم‌فر افزود: هدف‌گذاری‌های خوبی در برگزاری و افتتاح این نمایشگاه انجام شده است که باید این اقدامات در جهت تشکیل جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی تداوم یابد.

وی همچنین گفت: در کار رسانه‌ای اگر هرکسی بخواهد خودش به‌تنهایی اقدام کرده به‌اصطلاح به خط بزند، به نتیجه نمی‌رسد. پس از فتنه سال 88 به‌خوبی به این نتیجه رسیدیم که مورد هجمه و حمله رسانه‌ای در جنگ نرم قرار گرفته‌ایم.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در ادامه اظهار داشت: امروزه ما در یک جنگ سایبری تمام‌عیار قرار داریم که غرب آن را علیه ما آغاز کرده است.

مقدم‌فر با اشاره به اینکه «برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی نمی‌تواند موازی‌کاری با سایر نمایشگاه‌هایی از این دست باشد»، تأکید کرد: مسئولین برگزاری نمایشگاه در ابتدا گفتند که نمی‌خواهند این نمایشگاه با دیگر نمایشگاه‌های رسانه‌های دیجیتال موازی‌کاری داشته باشد. در صورتی که من معتقدم همه در یک کشور زندگی می‌کنیم و معتقد به نظام جمهوری اسلامی هستیم و باید برگزاری این نمایشگاه‌ها روز‌به‌روز افزایش یابد.

وی تصریح کرد: رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی باید جبهه واحدی تشکیل دهند و دولتی‌ هم نباشند. گرچه اگر دولتها هم خواستند می‌توانند از آنها حمایت کنند، ولی جبهه انقلاب اسلامی باید مستقل بوده روی پای خودش بایستد.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در ادامه سخنانش گفت: با توجه به اینکه ما امروزه در جنگ نرم و جنگ سایبری قرار داریم، بنابراین این مقطع زمانی همانند دوران 8 سال دفاع مقدس است. هیچ‌کس به‌تنهایی نمی‌تواند به خط بزند، زیرا اگر این‌طور باشد به نتیجه نمی‌رسیم.

مقدم‌فر افزود: با وجود اینکه دشمن همواره اذعان می‌کند که علیه ما جنگ نرم را آغاز کرده، اما رسماً و کنار جنگ نرم جنگ سایبری را هم پیگیری می‌کند و همواره اقداماتی در جهت بزرگ‌نمایی این جنگ در تهدیدات انجام می‌دهد. البته ما در کشورمان از توان سایبری خوبی برخورداریم.

وی یادآور شد: با وجود اینکه دشمن همواره در تهدیدات خود علیه ما از جنگ نرم و جنگ سایبری یاد می‌کند، اما باید بگویم که ما در دفاع نرم و دفاع سایبری قرار داریم و این دشمن است که در موضع جنگ نرم و جنگ سایبری با ما قرار دارد. بنابراین به‌اصطلاح دم خروس در این جنگ بیرون زده که ما باید بیش از گذشته هوشیار باشیم.

مقدم‌فر ادامه داد: آمریکایی‌ها 10 سال است که دارند روی جنگ نرم و جنگ سایبری علیه ما کار می‌کنند، اما در چند سال اخیر در عرصه سایبری و نرم شکست خورده‌اند. به‌طوری‌که که قرار بود بعد از اشغال افغانستان، با ایران وارد جنگ نرم و سایبری و در نهایت جنگ سخت شوند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آمریکا به انفعال استراتژیک رسیده است که با وجود همه سرمایه‌گذاری‌هایی که در این عرصه انجام داده‌اند، تاکنون طرح‌های آنها شکست خورده است.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در همین زمینه به موضوع فعالیت آمریکایی‌ها در عرصه جنگ‌ نرم و سایبری طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: با وجود همه سرمایه‌گذاری‌هایی که آمریکا‌یی‌ها در این عرصه انجام داده‌اند، تمرکزشان بر ابزار و تکنیک است به‌طوری‌که در جنگ نرم از ابزار هنر به‌خوبی استفاده کرده‌اند، به‌نحوی که آنها قصد دارند در نهایت از ابزار جنگ نرم، هوشمندانه و هنرمندانه به جنگ سایبری برسند.

مقدم‌فر تأکید کرد: با وجود سرمایه‌گذاری‌های عظیمی که دشمن در عرصه جنگ نرم و جنگ سایبری انجام داده، ما نیز باید هوشیار باشیم. آنها در این عرصه چند گروه را دنبال می‌کنند که یکی از آنها گروه سیاسی اینترنتی است که مخصوص فعالیت در شبکه‌های اجتماعی است.

وی یادآور شد: جاسوسی اینترنتی در سیستم سایبری، نافرمانی مدنی الکترونیک که نمونه آن را در فتنه 88 دیدیم، گروه دموکراسی دیجیتال از بخش‌های مختلفی است که دشمن در عرصه جنگ نرم آن را آغاز کرده و پیگیری می‌کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه پاسداران در ادامه افزود: با وجود هجمه‌های تبلیغاتی و فرهنگی دشمن در فضای جنگ نرم و جنگ سایبری علیه کشور ما باید بدانیم که هم در این زمینه جبهه‌ای عمل کنیم و هم هدف‌گذاری مشخصی داشته باشیم.

مقدم‌فر اضافه کرد: با توجه به تعدد سایت‌ها و رسانه‌های دیجیتال در کشور، تولیدات سایبری باید افزایش یابد. ما امروزه سایت و وب‌سایت کم نداریم، اما محتوای آنها باید تقویت شده افزایش یابد.

حیدری: برگزاری این نمایشگاه را ضروری دیدیم

در ادامه این مراسم علی حیدری دبیر اولین نمایشگاه‌ها رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی گفت: تمام تلاش برگزارکنندگان این نمایشگاه این است که یک هم‌افزایی و درک حداکثری در فضای رسانه‌‌های دیجیتال با محوریت انقلاب اسلامی داشته باشند.

وی افزود: بر اساس نیازی که در فضای رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی وجود داشت برگزاری این نمایشگاه را ضروری دیدیم.

حیدری تصریح کرد: اولین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال انقلاب اسلامی با 200 غرفه در فضایی بالغ بر 6 هزار مترمربع در محل مصلای تهران ایجاد شده است.

لازم به ذکر است این نمایشگاه از تاریخ 25 بهمن تا 3 اسفند از ساعت 10 الی 20 در محل مصلای امام خمینی(قدس) توسط تشکل حزب‌الله سایبر و با کمک مجمع فرا برگزار می‌شود.

در افتتاحیه این مراسم سردار سعید قاسمی، از فرماندهان سپاه و دکتر حسن علیزاده، رئیس مرکز توسعه رسانه‌های دیجیتال هم حضور داشتند.

گزارش تصویری افتتاحیه این نمایشگاه‌ها را می‌توانید از خبرگزاری‌هایی چون تسنیم، نسیم و فارس ببینید.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول