باید انحصار محتوا را در فضای مجازی بشکنیم

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، محمد کرم‌پور در همایش ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات تاکید کرد:‌ میانگین جهانی ضریب نفوذ باند پهن و زیرساخت به اندازه‌ای شده است که می‌توان از آن به حدود 52 درصد یاد کرد.

وی در ادامه به صحبت درباره اهمیت محتوا برای استفاده در فضای مجازی تاکید کرد و گفت:‌ در کشور ما به دلایل مختلف در زمینه محتوا سازماندهی و ساماندهی مناسبی وجود ندارد و تولیدکنندگان محتوا هنوز جایگاه مناسب خود را نشناخته‌اند.

کرم‌پور همچنین عنوان کرد: متغیرهای زیادی در ارتباط با بحث محتوا وجود دارد و در این زمینه چالش‌های متعددی بر سر راه افراد قرار دارد که دلیل این چالش‌ها تا حدی به پیچیدگی‌ موضوع بازمی‌گردد چراکه در این زمینه متغیرهای فراوانی وجود دارد.

معاون وزیر ارتباطات همچنین تاکید کرد: موضوع محتوا فراتر از جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و … می‌گیرد و اهمیتی بسیار دارد چراکه در دنیای کنونی محتوا از نوع جنس سلطه است و وقتی محتوایی در فضای مجازی قرار می‌گیرد، جنس آن از نوع سلطه می‌شود حال باید دید چه راهکارهایی باید مورد استفاده قرار گیرد تا این سلطه گرفته و برداشته شود.

وی در ادامه یادآور شد: توصیه من این است که در حوزه محتوا چندین همایش متعدد برگزار شود و در این زمینه سوالی مناسب طراحی و تولید شود.

کرم‌پور ادامه داد: پیشنهاد می‌کنم ابتدا نقشه فرهنگی کشور را ترسیم کنیم و در قالب این نقشه مساله محتوا در فضای مجازی را به صورت بزرگنمایی شده ترسیم کنیم.

معاون وزیر ارتباطات همچنین عنوان کرد: ساختار محتوا، تهیه کنندگان و رویکرد محتوا همه از مسائلی هستند که باید مورد بررسی قرار بگیرند.

وی همچنین به اهمیت مرزداری و مرزبانی در فضای مجازی اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر تولید محتوا در دست کشورهای حوزه شمال است و این مساله موجب شده است که سلطه آن‌ها بر این عرصه ایجاد شود. حال اگر ما بخواهیم این سلطه را از بین برده و متوقف کنیم باید انحصار محتوا در دنیا را بشکنیم.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول