اینترنت قطع نمی‌شود

مهدی خدایی، مدیرکل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت، با اشاره به برنامه های شرکت ارتباطات زیرساخت برای برقراری خدمات ارتباطی در بستر اینترنت در ایام انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: شرکت زیرساخت به عنوان متولی اینترنت کشور برنامه ریزی منسجمی در بخش ارائه شبکه امن، پایدار و مطمئن برای کاربران و نیز نهادها و برگزارکنندگان انتخابات دارد بر این اساس گروه های نگهداری و سرویس دهی شبکه در شیفت های مشخص شبانه روزی برای انجام امور در آماده باش کامل به سر می برند. وی گفت: تمامی تلاش این است که شاهد قطعی اختلال در شبکه اینترنت در این ایام نباشیم.

مدیر کل روابط عمومی شرکت ارتباطات زیرساخت ادامه داد: در زمینه افزایش ظرفیت پهنای باند مشکلی وجود ندارد و متقاضیان می توانند برای دریافت سرویس به شرکت های ارائه دهنده خدمات اینترنت و مخابرات اعلام نیاز کنند.

وی اظهار داشت: در این زمینه شرکت ارتباطات زیرساخت آمادگی هر گونه افزایش پهنای باندی را دارد و محدودیتی در این خصوص وجود ندارد.

خدایی با اشاره به عضویت شرکت ارتباطات زیرساخت در کمیته برقراری ارتباطات پایدار وزارت ارتباطات که برای ایام انتخابات ریاست جمهوری تشکیل شده است، گفت: شرکت زیرساخت به عنوان متولی بستر اینترنت در این کمیته مسئولیت برقراری ارتباطات مطمئن را برعهده دارد و تمامی سعی و تلاش این است که هیچ گونه اختلال و قطعی در این ایام برای شبکه اینترنت به وجود نیاید.

همچنین، چندی پیش، علی حکیم‌جوادی رییس سازمان فناوری اطلاعات در حاشیه هفتمین همایش ملی و اولین همایش بین المللی و دومین نمایشگاه تخصصی تجارت اقتصاد الکترونیکی برای چندمین بار تأکید کرده بود: راه اندازی شبکه ملی اطلاعات به معنای قطع دسترسی به اینترنت جهانی نخواهد بود.

رییس سازمان فناوری اطلاعات، در خصوص جوسازی رسانه‌ای علیه شبکه ملی اطلاعات گفت: اخیرا رسانه‌های خارجی تبلیغاتی را علیه‌مان شروع کرده‌اند و دائم بر این نکته تاکید دارند که شبکه ملی اطلاعات قرار است راهی باشد تا دسترسی به اینترنت قطع شود اما بحث ما اصلا این نیست و ما تنها به دنبال استفاده از تولید ملی و امنیت و ایمنی بالاتر هستیم.

وی با اشاره به اینکه از نظر ما معماری صحیح و جریان صحیح اطلاعات در داخل کشور اتفاق نیفتاده است و به همین دلیل بسیاری از سایت‌ها در خارج از کشور میزبانی می‌شوند، یادآور شد: طی سال‌های گذشته بسیاری از سایت‌های داخلی ما در خارج از کشور میزبانی شده‌اند و حتی برخی شرکت‌ها حاضر بوده‌اند که با دریافت مبلغی بسیار اندک و حتی نزدیک به صفر میزبانی سایت‌های ایرانی را قبول کنند چرا که در حال حاضر بهره‌مندی از اطلاعات و چرخش اطلاعات خود می‌تواند درآمدزایی بسیار بالایی داشته باشد و امنیت اطلاعات را نیز به مخاطره اندازد.

معاون وزیر ارتباطات با تاکید بر این‌که لزومی بر قطع اینترنت وجود ندارد گفت: بحث اصلی ما استفاده بهینه از شبکه ملی اطلاعات است و درباره این شبکه نیز همه چیز به صراحت در برنامه پنجم توسعه مورد اشاره قرار گرفته است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول