تصمیم ناگهانی دولت برای لغو مصوبه پیشین پیرامون پژوهشگاه فضای مجازی

به گزارش «وبلاگ نیوز» و به نقل از مهر، شورای عالی اداری مصوبه قبلی خود را مبنی بر خارج کردن پژوهشگاه ICT از وزارت ارتباطات و تغییر ساختار آن به پژوهشگاه فضای مجازی وابسته به مرکز ملی فضای مجازی تغییر داد که به دنبال آن امروز مرکز شاهد ناآرامی بود.

این مصوبه شورا در جلسه صد و پنجاه و نهم در تاریخ 25 اردیبهشت ماه جاری بنا به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور به تصویب رسید.

بر اساس این مصوبه که به امضای غلامحسین الهام معاون رئیس جمهور و دبیر شورای عالی اداری رسیده است، موسسه تحقیقات و فناوری اطلاعات وزارت ICT با تغییر نام به عنوان پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات به صورت وابسته به وزارت ارتباطات اداره خواهد شد.

همچنین بر اساس این تصویب نامه پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات موظف است که یک واحد پژوهشی درقالب پژوهشکده و یا مرکز به منظور پشتیبانی علمی شورای عالی فضای مجازی با رعایت قانون ایجاد کند به نحوی که مدیر پژوهشکده یا مرکز یاد شده توسط شورای عالی فضای مجازی تعیین و منصوب شود.

همچنین مصوب شد محل استقرار پژوهشکده فضای مجازی خارج از مکان فعلی پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات باشد.

این در حالی است که شورای عالی اداری دی ماه گذشته حکم به تغییر ساختار و منفک شدن پژوهشگاه از وزارت ارتباطات داده بود.

به گزارش مهر، رونوشت این مصوبه که روز قبل به محمد حسن نامی ابلاغ شده به دفتر مقام معظم رهبری، دفتر ریاست جمهوری، دفتر ریاست مجلس، دفتر ریاست قوه قضائیه، تمامی وزارتخانه ها وسازمان های دولتی، استانداری های سراسر کشور، دفتر هیات دولت، دفتر بازرسی رئیس جمهور، دفتر ریاست دیوان عدالت اداری، کمیسیون امور اجتماعی مجلس، اداره کل حقوقی ریاست جمهوری، اداره کل قوانین و مقررات کشوری، روزنامه رسمی، دفتر هماهنگی های ویژه رئیس جمهور، فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، دیوان محاسبات و نیز سازمان بازرسی کشور ارسال شده است.

با استناد به این مصوبه، صبح امروز مدیران مرتبط وزارت ارتباطات از جمله مدیر کل اداره حراست وزارتخانه، معاون پشتیبانی وزیر ارتباطات، مدیر کل دفتر حقوقی، مدیرکل امور اداری و نیز مدیر کل حوزه وزارتی این وزارتخانه با حضور در پژوهشگاه فضای مجازی این مرکز را از مرکز ملی فضای مجازی پس گرفته و تابلوی مرکز ملی فضای مجازی را از پایین آورده و تابلوی پژوهشگاه ICT را نصب کردند.

در پی درگیریهای پیش آمده برای پس گرفتن ساختمان پژوهشگاه ICT از مرکز ملی فضای مجازی رمضان پورقاسم مدیرکل حراست وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات با تشریح توضیحاتی در این زمینه به مهر گفت: این ابلاغیه از روز گذشته از سوی وزیر ارتباطات به دفتر حراست وزارتخانه برای اجراشدن ارائه شد که ما ساعت 9:30 صبح وارد محیط پژوهشگاه شدیم و تاکنون درگیری خاصی در این زمینه نداشته ایم.

تمامی این اتفاقات در حالی رخ داده که رئیس مرکز ملی فضای مجازی در این مرکز مستقر بوده است.

انتهای پیام/.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول