هیچ‌گونه درگیری فیزیکی در مرکز ملی فضای مجازی رخ نداده است

«سیدمحسن مروجی»، مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی در گفت‌وگو با خبرنگار «وبلاگ نیوز»، هر گونه درگیری فیزیکی در این مرکز در وقایع امروز یکشنبه 29 اردیبهشت را جدا تکذیب کرد و گفت: امروز رفتارهای ناشایستی از سوی مسئولان وزارت ارتباطات و مأموران حراست این وزارت‌خانه صورت گرفت، اما هیچ‌گونه درگیری فیزیکی آن‌چنان که خبرگزاری مهر گزارش کرده، اتفاق نیفتاده است.

این مقام مسئول در پژوهشگاه فضای مجازی در توضیح اتفاقات رخ داده در روز یکشنبه 29 اردیبهشت گفت: متأسفانه مأموران حراست وزارت ارتباطات وقتی با مخالفت مسئولان مرکز ملی فضای مجازی مواجه شدند، رفتارهای خوبی انجام ندادند. مثلا تابلوی مرکز را پایین آوردند یا برای باز کردن در اتاق‌ها از قفل‌بازکن استفاده کردند.

چرا این اتفاق افتاد؟

مروجی دلیل وقوع این اتفاق را این‌طور شرح داد: شورای‌عالی اداری ماه‌ها پیش تصویب کرده بود که مرکز تحقیقات مخابرات ایران به مرکز ملی فضای مجازی منتقل شود و پژوهشگاه فضای مجازی که یکی از ارگان‌های مرکز ملی فضای مجازی است، در همین مرکز تشکیل شود. شخص آقای رئیس جمهور این دستور را صادر کردند و گفتند مرکز تحقیقات مخابرات به مرکز ملی فضای مجازی تبدیل شود.

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی، سطح شورای‌عالی فضای مجازی و مرکز مدیریت آن را فراتر از قوه مجریه دانست و آن‌را هم ردیف دیگر شوراهای عالی قلمداد کرد و افزود: طبق ماده 114 قانون مدیریت خدمات کشوری، مصوبات شورای عالی اداری تنها با تأیید رئیس جمهور ابلاغ می‌شود. اما مصوبه شورای‌عالی اداری مبنی بر انتقال مرکز تحقیقات مخابرات به مرکز ملی فضای مجازی در 25 اردیبهشت توسط آقای الهام لغو شده است و عملا ایشان به عنوان سخنگوی دولت نمی‌توانند در این زمینه حق امضا داشته باشند.

سیدمحسن مروجی ادامه داد: فارغ از تمام این مباحث، بر اساس ماده 115 قانون مدیریت خدمات کشوری، حکم شورای‌عالی اداری درباره دستگاه‌هایی که به امر مقام معظم رهبری تشکیل شده‌اند، نافذ نیست و این شورا نمی‌تواند در این زمینه تصمیم بگیرد.

مروجی گفت که حتی در زمان سرپرستی نیکزاد بر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، مناقشه‌ای در زمینه مالکیت این پژوهشگاه در مجلس شورای اسلامی ایجاد شد که این موضوع در هیأت حل اختلاف قوا به نفع پژوهشگاه فضای مجازی خاتمه یافت و این هیأت هم به انتقال مرکز تحقیقات مخابرات به مرکز ملی فضای مجازی حکم کرد.

الآن وضعیت چگونه است؟

مدیر روابط عمومی پژوهشگاه فضای مجازی گفت که در حال حاضر از مجاری قانون موضوع در حال پیگیری است و افزود: از طریق دادسرای عمومی و انقلاب پیگیر ماجرا هستیم و با حکم قضایی، پلیس امنیت ناجا دستور دارد که تحت امر آقای اخوان، رئیس مرکز ملی فضای مجازی متصرفین غیر قانونی را از مرکز بیرون کند. یک عده هم بیرون رفتند، اما یک عده دیگر مانده‌اند و عملا نظم اداری ما را به هم زده‌اند.

مروجی وقوع این اتفاقات در آستانه انتخابات ریاست جمهوری و حجم بالای کار این مرکز را بدون دلیل ندانست و گفت: می‌شود حدس زد که با توجه به اهمیت بحث فضای مجازی در حال حاضر، چه ماجرایی در این برهم‌زدن نظم دست دارد.

انتهای پیام/.

One comment

  • ساناز مرادیان فرد

    این آقای مروجی همون مسئول مجمع فرا نیست ؟ شنیده شده خیلی از نیروهای مجمع فرا به فضل آقای صرامی به استخدام مرکز ملی در آمده اند و آنجا را تسخیر کرده اند ؟>
    به راستی این چه معنایی میدهد ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول