جاسوسی موساد از طریق شبکه‌های اجتماعی

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»، این روزها دیگر ضرورتی ندارد که افسران موساد برای جذب جاسوس تلاش بسیاری را انجام دهند، چرا که آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی افراد را ندانسته به منبعی اطلاعاتی تبدیل می کنند.

روزنامه «الحیات» در مطلبی درباره شیوه‌های جدید جاسوسی موساد، نوشت:
فیسبوک منبع اطلاعاتی مهمی برای موساد است؛ این سرویس جاسوسی از طریق فیسبوک از اوضاع فلسطینی ها مطلع می شود و اطلاعات موجود در کامپیوترهای شخصی افراد را به دست می آورد .

چگونگی نفوذ موساد به رایانه‌های شخصی :

موساد هزاران صفحه در فیسبوک ایجاد می کند و هر یک از افسران این سرویس جاسوسی تعدادی از این صفحات را کنترل می کنند؛ آنان براساس اطلاعات روزانه‌ای که از دوستان فیسبوکی خود جمع آوری می کنند؛ گزارش هایی روزانه، هفتگی، ماهانه و سالانه را درباره اوضاع فلسطینی‌ها تهیه می کنند.

موضوعات این گزارش ها شامل مسائل امنیتی، اقتصادی، معیشتی، سطح فرهنگی جوانان، ارتباط فلسطینی‌ها با دولت و دیدگاه فلسطینی‌ها درباره مقاومت و شلیک موشک و غیره است .

افسران موساد براساس اطلاعاتی که از فیسبوک جمع آوری می کنند، در گزارش خود به مقامات ارشد این سرویس جاسوسی طرح اجیر کردن تعدادی از دوستان فیسبوکی خود را پیشنهاد می کند.

افسران موساد در شرایط جنگی و درگیری‌های مرزی درپی جمع آوری اطلاعاتی درباره محل شلیک موشک، تجمع اعضای گروه های مقاومت، وضعیت روحی فلسطینی‌ها و میزان حمایت فلسطینی‌ها از مقاومت هستند که با جمع آوری این اطلاعات و بررسی دقیق آن نقشه‌ها و اهداف خود را آماده می‌کنند .

مرحله خطرناک؛ دستیابی موساد به اطلاعات رایانه های شخصی

برای نفوذ به هر رایانه شخصی وجود 2 عامل مهم است، اولین عامل آی پی ( IP ) است و عامل دوم نصب برنامه جاسوسی در کامپیوتر؛ بدون این دو عامل یا یکی از آنها نفوذ به کامپیوتر شخصی امکان ندارد .

روش دست یابی به آی پی رایانه شخصی از طریق ایمیل یا فیسبوک :

از طریق ایمیل : در صورت ارسال ایمیل به افسر موساد، وی از طریق ایمیل ارسالی به آی پی رایانه ارسال کننده ایمیل پی خواهد برد .

از طریق فیسبوک: افسر موساد در فیسبوک درخواست دوستی برای فردی می فرستد، و به محض موافقت آن فرد با این درخواست دوستی، فیسبوک پیام وی را از طریق ایمیل به افسر موساد می فرستد؛ ارسال هرگونه ایمیل یا اظهار نظر روی صفحه شخصی افسر موساد به معنای مطلع کردن این جاسوس از آدرس آی پی رایانه شخصی است.

موساد چگونه در رایانه های شخصی برنامه جاسوسی نصب می کند:

افسر موساد پس از به دست آوردن آدرس آی پی، برای نصب برنامه جاسوسی روی کامپیوتر شخصی افراد لینک این برنامه را با عناوین فریبنده مانند دانلود تصویر و موسیقی ارسال می کند تا فرد مورد نظر روی لینک کلیک کند؛ افسر موساد با کلیک کردن افراد روی لینک ارسالی وارد کامپیوتر شخصی آنها می شود؛ از این به بعد هر چیزی که روی صفحه کامپیوتر فرد مورد نظر ظاهر یا تایپ شود، می بیند و ثبت می کند.

توصیه‌هایی برای جلوگیری از نفوذ عوامل موساد به رایانه‌های شخصی :

آی پی :

1- خودداری از ارسال ایمیل برای افرد ناشناس.
2- موافقت نکردن با درخواست افراد ناشناس.
3- تایپ نکردن نظرات خود در صفحات مشکوک و ناشناس در فیس بوک.
4- استفاده نکردن از برنامه ICP ، زیرا این برنامه آی پی کاربر را نشان می دهد.

جلوگیری از نصب برنامه جاسوسی :

1- باز نکردن ایمیل‌های ناشناس.
2- کلیک نکردن روی لینک‌های ناشناس در ایمیل و فیسبوک.
3- کلیک نکردن روی تصاویر در ایمیل یا فیس بوک.

توصیه های عمومی :

1- خودداری از قرار دادن اطلاعات مهم شخصی یا مقاومت فلسطین در فیسبوک.
2- قرار ندادن اطلاعات مهم در رایانه‌ای که از آن برای ورود به اینترنت و یا فیسبوک استفاده می‌شود.
3- موافقت نکردن با درخواست دوستی افراد ناشناس در ایمیل یا فیسبوک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول