ترکیه دسترسی به شبکه‌های اجتماعی را مسدود کرد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز»و به نقل از فارس، المیادین، خبرنگاران و رسانه‌های خارجی حاضر در ترکیه گزارش دادند که دولت این کشور دسترسی کاربران اینترنتی را به شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک و توییتر را مسدود کرده است.

«رجب طیب اردوغان» نخست‌وزیر ترکیه، اعتراض‌های استانبول را بحرانی ساختگی و غیرقابل توجیه دانست.

وی افزود: برای تظاهرات کنندگان، حفظ محیط زیست اهمیتی ندارد و طرح‌های توسعه میدان «تقسیم» در شهر «استانبول» به رغم تمامی این اعتراض‌ها ادامه خواهد یافت.

نکته جالب توجه اینکه این اعتراضات صرفا به تجمعات فیزیکی محدود نبوده و فعالان اینترنتی ترکیه نیز در شبکه‌های اجتماعی کوشیده‌اند اعتراضات علیه دولت اردوغان را زنده نگه دارند. از طریق همین شبکه‌های اجتماعی بود که قرار برگزاری تظاهرات گسترده علیه دولت طی روزهای آینده گذاشته شد و همین موضوع نیز موجب شد دولت ترکیه اقدام به مسدود کردن شبکه‌های اجتماعی از جمله فیس‌بوک و توئیتر کند.

نخست‌وزیر ترکیه گفت: معارضان دروغ‌هایی را برای شعله‌ور کردن آتش اعتراض‌ها در شبکه‌های اجتماعی شایع کرده‌اند.

این درحالی است که پلیس ترکیه برای متفرق کردن معترضان در میدان تقسیم استانبول، امروز برای دومین روز متوالی، از گاز اشک آور و خودروهای آب‌پاش استفاده کرد و طی آن صدها نفر تاکنون زخمی شده‌اند و برخی اخبار از کشته شدن چند نفر حکایت دارد.

این اعتراض‌ها از جمعه گذشته در اعتراض به طرح دولت ترکیه برای تبدیل بوستان تاریخی «قیزی پارک» به یک مرکز فرهنگی و تجاری در استانبول آغاز و به برخی شهرهای دیگر از جمله، ازمیر و آنکارا نیز کشیده شد. برخی از کارشناسان سیاسی همچنین این اعتراضات را مرتبط به سیاست‌های مداخله جویانه ترکیه در دیگر کشورها از جمله سوریه می دانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول