«شبکه ملی اطلاعات تنها پروژه ملی سازمان فناوری اطلاعات است»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» علی حکیم جوادی رییس سازمان فناوری اطلاعات، در گفتگو با پایگاه خبری افتانا، در پاسخ به این سؤال که «پروژه‌هایی که این روزها توسط سازمان فناوری اطلاعات پیگیری و اجرا شده مانند پست الکترونیک ملی، جست‌وجوگر ملی، شکبه ملی اطلاعات و… تا چه حد موفق بوده است؟» گفت: ما یک پروژه ملی بیشتر نداریم و آن هم شبکه ملی اطلاعات است. که این شبکه هم براساس قانون و مصوبه مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی و در حال تکمیل مراحل خود است یعنی این پروژه ساخته و پرداخته شخص بنده یا وزارت ارتباطات نیست. اما برای پروژه‌های دیگری ما نام بومی را انتخاب کرده‌ایم. یعنی ما تا کنون ایمیلی به نام ایمیل ملی یا جست‌وجوگر ملی معرفی نکرده‌ایم.

وی افزود: در بخش شبکه‌ها وقتی در مورد شبکه ملی اطلاعات صحبت می‌کنیم این شبکه خود متشکل از شبکه‌های دیگری از جمله شبکه سلامت، شبکه علمی، شبکه دانش، شبکه گمرک‌ها و ده‌ها شبکه دیگر است.

حکیم جوادی تاکید کرد: وقتی همه دستگاه‌های امور اقتصاد و دارایی به یکدیگر متصل نباشند این بخش نمی‌تواند به مردم خدمات الکترونیکی بدهد. این شبکه‌ها هستند که این حوزه‌های را به یکدیگر متصل می‌کنند. اگر از بخش شبکه هم فاصله بگیریم در حوزه قوانین و مقررات، تاکنون سازمان آیین‌نامه‌های متعددی را تدوین و از طریق دولت تصویب کرده که کمک زیادی به اجرای پروژه‌های مختلف در کشور کرده است.

رییس سازمان فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین در بخش امنیت نیز مرکز ماهر سازمان توانسته با قدرت عمل کند و برای تصدیق این گفته هم می‌توان به جلوگیری از حملات اینترنتی اشاره کرد که با پیش‌بینی و هشدارهای این مرکز محقق شده است.

وی در خصوص عملکرد این سازمان گفت: فعالیت این سازمان با انتقاداتی نیز همراه بوده از جمله اینکه این سازمان به یکی از وظایف اصلی خود که تشکیل شبکه ملی اطلاعات بوده نتوانسته جامه عمل بپوشاند و این پروژه از زمان مطرح شدنش تا کنون با مشکلات مختلفی همراه بوده است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول