پاکستان گوگل را تهدید به فیلترینگ «یوتیوب» کرد

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایسنا، در پی انتشار فیلم «بی‌گناهی مسلمانان» از یوتیوب که متعلق به شرکت گوگل است، از سپتامبر سال گذشته میلادی اعتراضات وسیعی در سراسر جهان صورت گرفته و این امر باعث شده تا دولت اسلام‌آباد تهدید کند در صورت حذف نکردن این فیلم، موتور جستجوگر گوگل را مسدود خواهد کرد.

انوشه رحمان، وزیر ارتباطات دولت پاکستان گفت که این وزارتخانه در روزهای آتی در مورد فیلترینگ این وب‌سایت و درخواست کمک از گوگل فعالیت خود را آغاز می‌کند.

وی افزود: در صورت نیاز حتی پول زیادی را صرف حل این مساله می‌کنیم و هر کاری که از ما برآید انجام می‌دهیم تا وب‌سایت یوتیوب در پاکستان فعال شود و به ارزش‌های ما احترام بگذارد. همچنین مسدودیت وب‌سایت یوتیوب بدون انجام تغییرات در حذف این فیلم رفع نمی‌شود.

چنین ممنوعیت‌هایی زندگی برای میلیون‌ها کاربر اینترنتی را که روزانه چندین‌ بار از موتور جستجوگر گوگل استفاده می‌کنند، سخت خواهد کرد.

وب‌سایت یوتیوب در پی تظاهرات خشونت‌بار در پاکستان در پی انتشار فیلمی توهین‌آمیز به مقدسات مسلمانان، مسدود شد. گوگل نیز مکررا درخواست‌های دولت اسلام‌آباد را در حذف این فیلم رد کرده است.

پاکستان در سه سال گذشته توییتر و فیس‌بوک را نیز مسدود کرده است.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول