«ايرانيان فعال ترين كاربران شبكه هاي اجتماعي هستند»

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از ایرنا، دكترمرتضي براري، رييس پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات اظهار داشت: براساس آمارهاي غير رسمي بيش از ۱۰ ميليون ايراني عضو شبكه هاي اجتماعي هستند و نيز براساس يك تحقيق دانشگاهي در داخل كشور، ايرانيان فعال ترين كاربران شبكه هاي اجتماعي در جهان محسوب مي شوند.

وي اضافه كرد: اين آمار نشان دهنده اين است كه حجم محتواي ايراني به سرعت در شبكه فضاي مجازي در حال انتشار است اما از سوي ديگر تهديدات فرهنگي بسياري كاربران اين شبكه هاي اجتماعي را تهديد مي كند.

رييس پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات گفت: اكنون بيش از ۳۴ ميليون كاربر اينترنت در كشور وجود دارد و اين در حاليست كه سهم اقتصاد و كارآفريني در اين حوزه در كشور ناچيز است.

وی همچنین، جمعيت دانشجويي كشور را چهار و نيم ميليون نفر عنوان كرد و افزود: ۱۷ درصد از بهترين دانشجويان كشور در رشته هاي مخابرات، كامپيوتر و رشته هاي مرتبط مشغول به تحصيل اند.

رييس پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات سهم كاربران بازي هاي رايانه اي در كشور را ۲۵ ميليون نفر عنوان كرد وگفت: اين درحاليست كه كمتر از ۱۰۰ نفر در اين حوزه به توليد بازي هاي رايانه اي مي پردازند.

وي در خصوص فرصت هاي شغلي كه صنعت ارتباطات و فناوري اطلاعات مي تواند در كشور ايجاد كند گفت: اين حوزه با توجه به پتانسيل هاي بالايي كه در اختيار دارد مي تواند تا ۸ ميليون فرصت شغلي جديد در كشور ايجاد كند.

رييس پژوهشگاه ارتباطات و فناوري اطلاعات با اشاره به امضاي تفاهم نامه ميان وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات و دانشگاه شهيد بهشتي گفت: براساس اين تفاهم نامه تعدادي از پايان نامه هاي حوزه فضاي مجازي در اين دانشگاه حمايت مي شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول