هند هم کاربران اینترنت را کنترل می‌کند

به گزارش «وبلاگ‌نیوز» و به نقل از خبرآنلاین، دولت سیستمی بنام CMS یا Central Monitoring System راه اندازی کرده که با آن ایمیل‌ها، تلفن‌های موبایل و فعالیت مردم هند در شبکه‌های اجتماعی را مانیتور و ردیابی می کند.
سیستم CMS در سال 2011 معرفی شد و از آوریل امسال در همه ایالتهای هند، راه اندازی شده و مورد استفاده قرار می گیرد؛ این سیستم به آژانس های امنیتی در حکومت هند اجازه می دهد تا مکالمات تلفنی ضبط شده را گوش کند، ایمیل و پیامک های مردم را بخواند، پیام های رد و بدل شده در شبکه های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و لینکداین را مانیتور کند. همچنین از روی کلمات تعریف شده رفتار کاربر دارای اکانت گوگل را چک کند و بفهمد کدام کاربر گوگل دنبال چه کلماتی رفته و ممکن است این فرد خطرناک باشد.

هم زمان دولت متهم شده که کاربران را بعد از انتشار کامنت و نقطه نظرات خود در شبکه های اجتماعی بازداشت می کند. هند با داشتن یک میلیاردو 200 میلیون نفر ظاهرا بزرگترین کشور دمکراتیک باید باشد و آزادی بیان باید در آنجا مورد احترام باشد، اما آنچه در دنیای آنلاین رخ داده، کاملا متفاوت است.

ظاهرا بعد از لو رفتن برنامه جاسوسی پریسم، قبح جاسوسی علیه کاربران اینترنت و موبایل شکسته شده و حکومتها یکی یکی برنامه های مشابه خود را لو می دهند.

انتهای پیام /.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

جایزه همراه اول